Běžně jsou v procesu jakékoli výstavby přítomny tři strany: projektant (vypracovává projekt a rozpočet), dodavatel (realizuje stavbu) a investor (majitel). B – projekting zastává funkci jak projektanta, tak dodavatele. Díky této výhodě, tj. osvědčené úzké spolupráci těchto dvou stran, dosahuje společnost nejlepších výsledků ve svém oboru na českém trhu. Nezůstává tedy pouze u fáze projektování, nýbrž zastává i inženýrskou funkci během realizace stavby.Hlavní zaměření společnosti B-ProjektingSpolečnost založená roku 1992 vznikla z původně státního podniku Barumprojekt. Firma zaměřila svoji pozornost na investiční výstavbu týkající se především těchto průmyslových odvětví: gumárenský, chemický a textilní průmysl, zpracování plastu, výrobu kompozitních materiálů a strojírenství. Na každé fázi záležíPřed začátkem nového projektu tým specialistů vytvoří studii proveditelnosti (feasibility study) a předběžný návrh (preliminary proposal). Ty rozhodou o budoucnosti celého investičního záměru. Potom na řadu nastupují projektanti. Ti v první řadě řeší otázky technické (např. vybudování inženýrských sítí), organizační (termíny fáze výstavby), ekonomické a vliv na životní prostředí. Následně jsou vypracovávány všechny druhy stavební dokumentaci od první fází (územní rozhodnutí) až po fázi finální. Konečným krokem je vyhotovení dokumentace skutečného provedení, která má uživateli (pravděpodobně investorovi) sloužit pro účinné řízení provozu po celou dobu životnosti projektu.Hledání stále nových technologií vede k získání prosperityV důsledku stále se vyvíjejících technologických postupů, i proces projektace vyžaduje hledání stále nových řešení. Jedním z nich je vybudování a zavedení systému EMS/QMS (systém integrované informační techniky) pro řízení kompletního procesu počínaje přípravou až po realizace projektů spojených s výstavbou. Pro přípravu, realizaci a řízení projektových prací se začíná využívat program Microsoft Project. Tento komplexní program dokáže kontrolovat a vyhodnocovat jednotlivé kroky průběhu výstavby. Ty se týkají například celkového řešení a řízení investiční výstavby, vyhodnocení předstihů a zpoždění, měsíční fakturace pro jednotlivé stavební objekty a provozní soubory. Potřebným nástrojem pro manipulaci s dokumentací je nezbytná špičkové techniky tisku, skenování a kopírování ve spolupráci s firmami OCE, Ricoh a Xerox. Nedílnou součástí celkového fungování je správné vybudování a řízení personální politiky společnosti. Klíčem k úspěchu je i zavedení kvalitní týmové spolupráce při provádění veškerých prací. 3D MODELINGV poslední polovině dekády začala společnost využívat program 3D Modeling, který vytváří trojrozměrný povrch objektu pomocí specializovaného softwaru. Díky němu mohou být vytvářeny například detailní trojrozměrné modely ocelových konstrukcí, systém inženýrských sítí a všech dalších stavebních objektů pro zpracování realizační a výrobní dokumentace. Zahrnuje stavební část všech profesí v rámci komplexní výstavby.Projekty, které firma realizovalaPrvním z větších projektů bylo mezi lety 1990 – 93 projektování a realizace výrobní haly Akuplastu v Mladé Boleslavy. První projekt realizovaný za hranicemi České republiky probíhal v letech 1995 – 97 v Moskvě (výroba Pur Pěny). Dalším zahraničním projektem je stavba filtrační stanice pro Federal Mogul v Badalone ve Španělsku, budova Dipping Line v Iránu a na Ukrajině. Jiné realizované projekty se nacházejí např. v Malajsii nebo v Potosí v Mexiku. Kromě velkého množství komerční výstavby byla jedním z projektů v roce 1999 výstavba budovy občanské vybavenosti - výstavba základní školy v Kašavě (okres Zlín). V tomtéž roce firma realizaci vytvoření klimatizace v městském divadle ve Zlíně. První větší projekt budovy určené k bydlení se uskutečnil v letech 2000-03 v podobě bytového domu v Otrokovicích. Z větších projektů stojí za to zmínit velké množství projektů pro Barum Continental (ČR) a Škoda-Auto (závod Kvasiny). Vytvoření dominantního postavení na trhuVytvoření prosperující firmy by nebylo možné bez dokonalé spolupráce jednotlivých složek. A to ať už jednotlivých složek uvnitř firmy, tak obchodních partnerům, investorů, dodavatelů, institucí a úřadů. Významným faktorem úspěchu na trhu je seriózní přístup ke všem obchodním partnerům, věrohodnost, slušnost, dodržování všech dohodnutých termínů a kvalita prováděné práce. Zdroj: www.bprojekting.cz