Motivace dětí příjemným nábytkemSpolu s nábytkem děti rostou a právě volba nábytku, který poroste s nimi, může představovat značnou úsporu. A týká se to školních tříd i dětských pokojíků. Především je třeba věnovat pozornost správnému sezení dětí, což klade důraz na ergonomické vlastnosti dětského školního nábytku, ovšem důležitý je i jeho pěkný vzhled, aby se děti cítily při učení opravdu příjemně. Do staré, oprýskané a viklající se židle si určitě nesednou rády. A tomu bude odpovídat i jejich zájem o školu a učivo. Dokonce je dokázáno, že pěkně vybavený interiér děti silněji motivuje. Výška sezení a výška pracovní plochy stoluSprávnou výšku sezení vždy poznáme tak, že se postavíme vedle židle a hrana jejího sedáku by měla být v úrovni spodní části kolenní čéšky. A co platí pro dospělé, platí v tomto případě samozřejmě i pro děti. Ideální jsou v každém případě židle polohovatelné, jelikož každé dítě nám roste jinak rychle a i v pozdějším věku dosahuje jiné tělesné výšky, respektive délky nohou.Stejně tak jako správná výška sezení je důležitá i správná výška pracovní plochy stolu. Pokud dítě sedí na židli, která odpovídá jeho výšce, ať spustí uvolněné paže volně podél těla a následně v lokti sevře úhel 90°. Loket má být 2 až 3 cm pod úrovní vrchní části pracovní plochy dětského stolu. Naklápění pracovní plochy dětského stoluMožnost naklopení pracovní plochy dětského stolu je velice praktická. Pomáhá správnému a zdravému sezení a zároveň reflektuje různé činnosti při jednotlivých hodinách. Naklopení pracovní plochy musí být jednoduché a rychlé v rozmezí 0, 10 a 16 stupňů. Pracovní plocha může být nakloněna vcelku, nebo jako dělená – 2/3 plochy jsou pak naklápěné a 1/3 plochy je rovná. Když bude dítě malovat, naklopíme mu plochu stolu na maximum, stejně jako při čtení. Když bude třeba modelovat, desku stolu znova sklopíme. Tradiční a nebo flexibilní židle?Sezení dětí ve škole rozdělujeme na pracovní fázi (psaní, čtení, malování, …) a fázi klidovou (poslech výkladu, …). Při sezení na tradiční pevné židli je hmotnost horní části těla přenášena na bederní páteř a pánev. Vnitřní orgány dětí jsou stlačovány a dochází k jejich zhoršenému prokrvování. Děti se proto rychleji unaví a hůř se soustředí na výuku. A co víc – klidová a pracovní fáze se liší jenom v intenzitě stlačování vnitřních orgánů, pokud děti samozřejmě sedí na pevné židli. Pokud ale dětem poskytneme flexibilní židle, nakloněním sedací plochy se rozloží zatížení horní částí těla na stehna a chodidla, když děti pracují. Při fázi odpočinkové zase dochází k zaklonění a zatížení se přenáší na hýždě a stehna. Lépe se prokrvují vnitřní orgány, což oddaluje nastoupení únavy a zvyšuje pozornost dětí – jejich soustředění na výuku. Čili žákovské stoly s naklápěcí pracovní plochou v kombinaci s flexibilními židlemi jsou vždy tím nejlepším pro vaše děti. A když už jim to neumožní ve škole, dopřejte jim takové pohodlí alespoň doma. Školní nábytek – to je široký pojemVe školách nepotkáme jen děti a dospívající – žáky a studenty - a též potřeby malých a větších učenců se neomezují jen na židli a stůl určený k psaní, malování a čtení. Ve školách jsou též třeba nástěnky a vitríny, počítačové stoly, školní tabule, vybavení šaten (lavice, skříňky či věšáky), ale i učitelské stoly, katedry a židle, nábytek pro školní jídelny a též musíme myslet na ty úplně nejmenší a tedy na nábytek pro předškolní zařízení. Zdroj: www.kovovynabytek.cz