Takto rozebíraný dům lze rovnou nakládat na korby nákladních automobilů nebo do postupně odvážených kontejnerů, případně lze demolované části rovnou dál třídit. Aby však bylo v okolí demolice minimum prachu, demolovaná stavba se stále skrápí, stejně jako při demolování za pomoci výbušnin. Takové bourací práce je pak možné provádět i v hustě osídlených oblastech a zaručena je jak maximálně možná bezpečnost, tak ohled na ekologii demolice. Bourací nůžky jsou k okolí velmi šetrné. Použít však můžeme i demoliční kouli. Ta se vždy rozhoupá k bočním stranám budovy a je obzvlášť efektivní při bourání běžného zdiva. Bourání demoliční koulí je však velice pomalé, na druhou stranu je ale pracovník na tomto stroji pracující dostatečně daleko od demolované stavby a tedy v bezpečí. Nemůže proto být zasažen padajícími troskami. Pokud se ale bourá vysoká a velmi rozměrná budova, vysoký komín a podobně, přichází na řadu odstřel. K odstřelu se používají speciální výbušniny a zabývají se jím specializované firmy. Odstřel je předem nutné precizně vypočítat, aby se budova zhroutila do sebe a tedy na pozemek, na kterém stojí. Pokud budujeme nové vozovky, chodníky, podlahy, betonové opěrné zdi a podobně, využívají se k bourání těch starých pneumatická kladiva (sbíječky). Pokud ale bouráme stavby s ocelovým (respektive kovovým) skeletem (haly, sila, nosné konstrukce, ...), je možné využít řezání plamenem (autogenem). Je velmi důležité, aby firma, která se demolicemi zabývá, zákazníkovi poskytla komplexní dodávku služeb v tomto oboru, včetně přípravných prací (poradenství, technologické postupy, zastupování na příslušných úřadech včetně vyřízení rozhodnutí o odstranění stavby - demoličního výměru) až po vlastní realizaci demolice. Nakonec by tato firma měla i odstranit vzniklý odpad, a to v souladu s platnými zákony a předpisy. Kompletní vybavení bourací technikou tedy zahrnuje i nakladače, vysokoobjemové sklápěcí návěsy na převoz materiálu vznikajícího při demoličních pracích, ale i kontejnery. Přitom je při vlastní likvidaci veškerého odpadu používaná moderní technologie dělení. Především při likvidacích kovových částí jsou tak omezené paličské práce přímo v místě likvidace, kde vzniká největší riziko úrazu. Jednotlivé kovové části jsou nastříhány na menší díly a vytaženy mimo místo likvidace, kde jsou dál upravované. Ukázalo se totiž, že při demoličních pracích zděných i železobetonových staveb je tento mechanický způsob likvidace jednoznačně nejlepší. Součástí odvozu stavební suti, ale i jiných odpadů je také již zmíněná kontejnerová doprava. Možný je krátkodobý i dlouhodobý pronájem kontejnerů, na který navazuje odvoz odpadu nákladním automobilem. Běžně se používají stohovatelné vanové kontejnery o objemu 3 m3, kontejnery valníkové o objemu 6 m3, či kontejnery velkoobjemové s vraty o objemu 9 až 13 m3. Odpad je odvážen na skládky a samozřejmě se za tuto službu platí dle platných ceníků. Odvoz odpadů je zajišťován krátkodobě i dlouhodobě, a to nejen při demolicích, ale třeba i generálním úklidu, pravidelném obecním sběru odpadu (pokud obec nemá k dispozici sběrný dvůr) a podobně. Stavební sutě, ale třeba i zemina jsou tříděné, zpracované a případně znova využité. Běžné je i uložení (například zeminy) na místo k tomu určené. Součástí likvidace odpadů je i likvidace odpadu nebezpečného. Ten je tříděn, uložen do přepravních nádob a dopraven do místa likvidace. Likvidován je veškerý nebezpečný odpad, jako třeba oleje, azbest, ropné produkty a jiné. Konkrétně zmiňme nebezpečný odpad dle katalogových čísel 170301, 170503, 170601, 170605, 170903, kategorie N.