Stůl, židle a svatý klid. To jsou hlavní ingredience domácí pracovny. Ne vždy je to ale tak jednoduché. Možná potřebujete také prostory na dokumenty. Někomu nestačí jen počítač či notebook, a tak pracovní stůl zabere víc místa. V malém bytě si musíte vystačit s koutkem někde v rohu. Přesto by takové místo mělo existovat a home office byste neměli řešit kuchyňskou linkou nebo pohovkou v obýváku. Neprospívalo by to vašemu duševnímu zdraví. Ideální je samozřejmě samostatná místnost, kde svou pracovnu vybudujete. Nic lepšího než pokoj vymezující místo a čas na práci neexistuje, snad jen, je-li takový pokoj v podkroví nebo v takové části domu, kam k vám nedolehnou ruchy domácnosti. Tvůrčí lidé, jako například spisovatelé, si někdy postaví domeček na zahradě, který se stane svatyní tvorby a jiné činnosti jsou v ní zakázány. Pro práci doma je nutné nejen zařídit si nějakou pracovní místnost nebo kout, ale přizpůsobit se i duševně. Důležitá je psychohygiena a uvědomění si překážek, které nám domácí prostředí při práci klade do cesty. Nejdůležitější je asi vytyčit si pracovní dobu a důsledně ji dodržovat. To samé platí o rozdělení pracovních a mimopracovních úkonů. Pokud budete při práci zároveň obstarávat myčku nádobí nebo pračku, vytváříte si tak nežádoucí psychické pnutí, kdy jste vlastně duševně na dvou místech zároveň - doma a v práci. Jak si tedy domácí práci zařídit tak, abychom se z toho nezbláznili? Je třeba dodržovat určitá pravidla, která si nastavíme. Více se o tomto tématu dočtete v článku Jak si zařídit prostor a čas home office, abyste se neodsoudili k domácímu vězení? Prohlédněte si také další inspirativní fotografie domácích pracoven.