Architekti se ale téhle výzvy nezalekli. Byť bylo jasné, že se tu nebude dát pracovat zrovna standardním způsobem. Specifické podmínky místa předurčily genezi celého projektu rodinného domu, který vzhledem ke stísněným dispozicím nabýval podoby nepravidelného polygonu. V terénu jej vymezuje regulační stavební čára – odstup od silnice a od linie lesa. V souladu se stavebními a územními požadavky tu pak byla vyvinuta neobvyklá a do výšky odstupňovaná stavba se suterénem, dvěma plnými podlažími a částečně ustoupeným podkrovím. Výsledkem je dům s nestejnými dispozicemi v každém podlaží, vyvažující sklony i okolní terén, a velkoryse v sobě nabízející 390 metrů čtverečních užitné plochy. Z každé strany přitom vypadá jinak. S vrcholkem korespondující část připomíná úzký obdélníkový bungalov, z boku dvoupodlažní obytnou kostku. A při pohledu směrem od hlavního vstupu a garáže se pak jeví být nezvykle vysoký. Vynalézavé použití arkýřů a uspořádání podlaží jako dělených úrovní maximálně využívá pozemek, a dodává domu překvapivou prostorovou rozmanitost. Rysy pravidelnosti tu odráží okna, ale vše je jakoby posunuté ve vlastní rovině, orientované podle nejasných pravidel vnitřního prostoru. Lépe je to pochopitelné z interiéru, kde uvidíme drobné odstupy v úrovních podlaží, schodiště napojující celek i do stran orientovaná okna. Dům se totiž opájí výhledy a světlem, průchody na terasy a chytře řešeným programem místností. Které jsou reakcí na stavební podmínky. Dělené úrovně teras jsou tu k vidění na všech úrovních. Stavebně je projekt řešen jako betonové desky, spočívající na nosném cihlovém vnitřním křídle. Vnější izolace je chráněna betonovými skořepinami. Betonový plášť zároveň zajišťuje jednoduchý a efektivní přechod z podzemní do nadzemní konstrukce fasády. Aby dům získal minerální strukturu a posílil svou plastickou přítomnost, je povrch betonové fasády opracován nahrubo. Zvolená barva betonu je světlá, až béžově šedá. Velkorysá okna jsou vyrobena z dubových rámů a působí dojmem, že jsou ohraničena hladkou kamennou římsou. Ve skutečnosti jsou římsy rovněž z neupraveného pohledového betonu. Když zhodnotíte snímky zvenčí i zevnitř domu, dojdete k názoru, že z původní situace to možná vypadalo na Černého Petra, ale architekti tohle zadání posunuli na trumfovou kartu.Materiály: Harry Gugger StudioFoto-kredit: Daniela Burkart