V první řadě kvalita Na prvním místě by vždy měla být kvalita dodávaného zboží. Zákazník, který chce ušetřit na dlaždicích, které nejsou první jakosti, by si raději měl namísto koupelnového studia zvolit běžný velkoobchod. U dlaždic a dlažby je velmi důležitá stálost odstínů v jednotlivých baleních. Existuje sice jednoduchý způsob, jak případné nesrovnalosti v odstínech obejít, výsledek však stejně nemůže být ideální. Můžeme totiž jednotlivá balení dlaždic smíchat a zabráníme tak vzniku větších ploch s odlišnými odstíny. Určitě je ale lepší, pokud jednotlivé výrobky drží správnou barvu. Nejprve se ptá prodejce Kvalitně odvedená práce koupelnového studia musí být postavena na dialogu. Prodejce se tedy zákazníka nejprve ptá. Potřebuje vědět, jaký je tvar a jaké jsou rozměry koupelny, ale třeba i záchodu, nebo chodby, kde zákazník chce jen položit dlaždice. Dál potřebuje znát, kudy jsou vedené sítě a kde vyvedené. Vždy je samozřejmě lepší, pokud není při rekonstrukci koupelny nutné do vedení vody a elektřiny sahat, mnohdy to však jinak ani nelze. Pokud je třeba například rozvody vody vyměnit, musíme i tento fakt odborníkům v koupelnovém studiu sdělit, včetně toho, kudy povedou. Může se i stát, že nám bude doporučeno svou představu o rozvodech vody, ale třeba i elektřiny poopravit. Obecně je podstatné, zda klient požaduje jen nové vybavení koupelny, nové vodovodní baterie, sprchový kout, vanu či umyvadlo, nebo zda chce celou koupelnu renovovat. Nejsnazší je situace u novostaveb, kdy má klient v ruce již hotový projekt domu, který samozřejmě zahrnuje i dispozice místností a rozvody sítí. Pokud pak zákazník chce jen vyměnit například umyvadlo, sprchový kout a baterie, měli by v koupelnovém studiu znát i použitou dlažbu a dlaždice, případně osazení již pořízeným koupelnovým nábytkem. V každém případě je ale vyhledávaným klientem koupelnových studií především ten, kdo buduje koupelnu novou, ať už v novostavbě či při rekonstrukci. Neméně podstatným faktorem je, kdo vlastně návrh koupelny a zboží objednává. Může to být přímo koncový klient, výjimkou ale nejsou ani odborné stavební firmy, které se stavbami a renovacemi koupelen zabývají. Koupelnová studia sice úzce spolupracují s konkrétní realizační firmou, ovšem nikdy se už jen ze zásady nebrání spolupráci s jinými řemeslníky, kteří mají koupelnu realizovat. A také proč by, koupelnové studio koupelnu navrhne a dodá kvalitní zboží. Renovace umakartových koupelen v panelových domech Renovace starých koupelen, zasazených v umakartu, je dnes asi nejrozšířenější. V bytových domech panelového typu, které byly stavěné především v sedmdesátých a osmdesátých letech, dnes žije velká část naší populace. Další část populace obývá starší domy ve městech, příměstských lokalitách a na vsích, kde je potřeba renovace také velmi častá a obvyklá a nakonec stavíme domy nové, ať už jako součást satelitních městeček, nebo v jiných lokalitách. Poslední a neméně důležitou skupinou klientů koupelnových studií jsou soukromé firmy, hotely, restaurace, školy a podobně, tedy služby, obchod a výrobní sektor, obecně zahrnující prostory nebytové. Rekonstruujeme-li starou umakartovou koupelnu, je především nutné se rozhodnout, zda zachováme její stávající dispozice, nebo ji na úkor například kuchyně s jídelním koutem rozšíříme. Staré umakartové koupelny jsou totiž velmi malé, pokud nám však vystačí jen sprchový kout, rozšiřovat není třeba. Stejně tak můžeme koupelnu spojit s WC a vytvořit tak jeden větší prostor, tady však nejvíc záleží na počtu členů domácnosti. Vezmem-li v úvahu, že by měla domácnost čítat čtyři členy (2 dospělé a dvě děti), kteří budou ráno nastejně vstávat a všichni budou potřebovat navštívit jak koupelnu, tak WC, bylo by při spojení obou prostor nereálné se dohodnout. Navíc není spojení WC a koupelny zrovna ideální i z hygienických důvodů. Toaleta, bidet, případně i pisoár se osazují do větších koupelen a v bytech, kde je kromě toho i samostatné WC. Pisoár pak ocení především malí kluci, jelikož pád zvednutého záchodového prkénka na určité partie těla je velmi bolestný, bidet zase určitě neumisťujte do koupelny bez WC, byl by tam naprosto zbytečný. Návrh To vše vám však v kvalitním koupelnovém studiu řeknou. Na základě vámi poskytnutých dat a analýzy vašeho vkusu pak odborník sedne k počítači a připraví vám návrh dispozic vaší koupelny, osadí jej konkrétními dlaždicemi či mozaikou a dlažbou, konkrétním sanitárním zbožím a ideálně i koupelnovým nábytkem. Vy se nemusíte starat vůbec o nic, přitom návrh není nijak drahý. Doby, kdy koupelnová studia poskytovala rozvržení koupelen zdarma, už sice pominuly, jelikož klienti pak s hotovým návrhem obcházeli různé prodejce, ale ani tak nejde o službu, na kterou bychom cenově nedosáhli. Přitom cenová nabídka a vizualizace koupelny včetně obkladů a dlažeb vždy vzniká ve spolupráci se zákazníkem. Skutečně je to dialog. Objednávka zboží Je-li klient s návrhem spokojen a zvolí konkrétní řešení, včetně volby materiálů, jejich povrchů a barev, objedná koupelnové studio zboží první jakosti přímo u výrobce. To je velmi důležité, jelikož jen při takové dodávce pečlivě vybraného zboží má klient jistotu například barevné stálosti jednotlivých kusů třeba dlaždic. Ještě něco k výběru materiálu Určitě jsme se při výběru zboží také dozvěděli, že stejně důležitou roli jako zajimavý a moderní design hraje snadná údržba i odolnost použitých materiálů. Zejména přílišná pórovitost použitých materiálů by nám v budoucnu mohla často pokazit náladu. Pokud ale vybereme vhodný materiál, nebude pak třeba věnovat příliš energie například na mytí a čištění své nové koupelny. Platí, že ideální jsou takové povrchy, na kterých se voda nezachytává, ale stéká po nich dolů. Tak velmi jednoduše opticky zjistíme, zda volíme materiál pórovitý či hladký. A co víc, voda ve směru gravitace stéká společně s částečkami nečistot a takový materiál pak jednoduše otřeme obyčejnou houbičkou a JE ČISTO. Barvy Určitě už dávno neplatí, že naše koupelny musí být bílé či v ještě nedávno moderních decentních odstínech. Dnes jsou znova v módě pestré palety barev včetně jejich kombinací. Stejně tak se běžně setkáme s tím, že i neobložené části stěn hýří barvami. Je však nutné barevný návrh sladit a tady nám opět velmi pomůže praktický pomocník – počítač. Vizualizace dnes při návrzích interiérů hraje klíčovou roli. Výrobci a značky Renomované koupelnové studio se zajisté nezaměří pouze na výběr výrobků od několika výrobců. Pestrost nabídky konkrétních značek je klíčovou konkurenční výhodou. Koupelnová studia pak sice přijdou o ty zákazníky, kteří hledají co nejlevnější variantu vzoru a odstínu, který právě povšechně ´frčí,´ zato však jejich klient vždy získá originál a zboží první jakosti. Příklady konkrétních značek: Vany Teiko, Ravak, Riho, Vagnerplast, Kaldewei, Polysan, Kolo Hydromasáže Albatros, Jacuzzi, Teiko, Ravak, Riho Sprchové kouty Kolo, Ravak, Teiko, Hüppe, Palme, Koralle Baterie Aquatrade - Faris, Bongio, Zazzeri, Ritmonio, Huber, Hansgrohe, Grohe, Kludi, Hansa, Dornbracht, Gessi, Oras Elektronické baterie Sanela, Grohe, Oras Sanitární keramika Keramag, Kolo, Laufen, Jika, Ideal Standard, Duravit, Hatria, Flaminia, Catalano, Villeroy & Boch Koupelnový nábytek Le Bon, Kolo, Europa Koupelnové radiátory P.M.H., Neria Dlažby a obklady Novabell, Colorker, FAP, Porcelanosa, Azuvi, Azteca, ABK Imoker, Grohn, Edilgres, San Agostino, Cedir, Imola, Provenza, Ströher, Nowa gala, Lasselsberger, Sichenia Doplňky Novaservis, Nimco, Inda, Keuco