Zatímco cenová citlivost českých spotřebitelů v porovnání s obdobným výzkumem z roku 2009 celkově vzrostla, kupodivu klesl podíl lidí, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle celkově nízké cenové hladiny. Naopak velmi výrazně vzrostl podíl Čechů, kteří tvrdí, že prodejnu vybírají především podle dobrého poměru mezi cenou a kvalitou nabízeného zboží.Podle čeho si vybíráte prodejnu nábytku?Dobrý poměr ceny a kvalityDostupnost prodejnyPředchozí dobrá zkušenost, doporučeníSlevy, akční ceny v prodejněŠíře nabídky, vše pod jednou střechou Za poklesem významu celkové cenové úrovně prodejny může stát fakt, že velká část domácností – především z cenově nejcitlivějších skupin - nákup nábytku zcela odkládá a ze skupiny potenciálních zákazníků tak v krizi vypadává. Zbývající zákazníci nemusejí nakupovat jen ten nejlevnější nábytek, stále více ale zvažují, za co své peníze utratí. Tento typ zákazníka je dobře informovaný: před nákupem porovnává zboží ve více prodejnách, prohlíží si jejich katalogy. Ve srovnání s rokem 2009 ho také mohou výrazně častěji k návštěvě prodejny a případnému nákupu zlákat „slevové týdny“ nebo akční nabídky z letáků. I díky tomuto pragmatickému chování Češi už celkem jasně vědí, co je kvalita. Zatímco v hodnocení cenové úrovně nebo šíře sortimentu u Čechů vedou široko sortimentní nábytkářské řetězce, při hodnocení kvality nabízeného nábytku se do čela žebříčku dostává český výrobce TON, Studio zdravého spaní JMP a Kuchyně Sýkora.Zdroj: studie FURNITURE 2012, INCOMA GfKZdroje použitých fotografií: TON, a.s., Kuchyně Sýkora, Studio zdravého spaní JMP