Pro ty, kteří používají plynové spotřebiče, by mělo být samozřejmostí zajistit jejich servis. Pouze pravidelný servis totiž zajistí optimální provoz.Co zahrnují servisní služby?Do servisních služeb spadá poměrně bohatá nabídka prací. Samostatnou kategorii tvoří služby spojené se zakoupením nového plynového spotřebiče. K dodání nového spotřebiče se pojí jeho instalace, případně dodání a instalace regulační techniky a uvedení do provozu. Nesmíme zapomenout na příslušné dokumenty, mezi které na samotném začátku patří projektová dokumentace. Po dokončení montáže se provádí zkouška zařízení, která ověří, že provoz odpovídá projektovaným technologickým hodnotám, předpisům a požadavkům na bezpečnost i požární ochranu. Pokud je vše v pořádku, vystaví nám revizní technik potvrzení o výchozí revizi.Běžného provozu se budou týkat záruční i pozáruční opravy plynových spotřebičů, pravidelné revize a případné servisní práce. Výsledným dokumentem takové kontroly je revizní zpráva, která potvrdí bezpečnost i spolehlivost provozu zařízení. Velice důležitá je nejen zkušenost revizního technika, ale také jeho preciznost. V případě havarijních stavů, které si mohou vyžádat opravy většího rozsahu, oceníme především rychlou práci. Revizní zprávaRevizní zpráva musí obsahovat: přesné označení provozu – název, sídlo, kde byla revize provedena; datum, jméno, příjmení a evidenční číslo osvědčení revizního technika; druh revize; označení revidovaného zařízení; údaje o provedeném měření; zjištěné závady, nedostatky a návrhy opatření k jejich odstranění; celkové zhodnocení zařízení z hlediska bezpečnosti, podpis a razítko technika či organizace.Ušetřete!Jak jsme již zmínili, pouze při optimálním provozu spotřebiče se zachovávají výrobcem stanovené hodnoty a my nepřicházíme o plnou funkčnost spotřebiče. Revize může odhalit poruchu, která účinnost spotřebiče snižovala. Pravidelnými kontrolami navíc můžeme preventivně zvýšit bezpečnost a snížit riziko škod na majetku i na životech.