Dim sum inspiraceLudovica a Roberto Palomba založili vzhled nových umyvadel na ikonickém designu značky Kartell a zároveň vysoké kvalitě produktů společnosti Laufen. Hlavní myšlenkou je pak propojení tradiční asijské kultury s kulturou evropskou. Tyto dva světy se potkávají a prolínají, což okamžitě v každém evokuje neotřelý vzhled umyvadel. „Konkrétní inspirací byly návrhářům servírovací mističky pro čínské knedlíčky dim sum. Originální mističky jsou v různých tvarech i pestrých barvách, stejně jako umyvadla, která byla představena v rámci pop-up výstavy právě v Miláně,“ vysvětluje Lucie Nožičková.V Miláně byla nová konceptuální kolekce umyvadel zasazena jako pop-up výstava do jasného oranžového interiéru, který odkazoval k původní a stále signifikantní barvě této série. Expozice tak odkazovala ke kulturní podstatě, tvůrčí kreativitě a základním rysům kolekce Kartell by Laufen, zároveň ale tato studie jednoduchých a tradičních forem i zábavných siluet odkazovala k inovativnosti a hravosti a emotivnosti celé série. Designéři se vedle konceptuálního přístupu k objektům, který začíná základní jednotnou myšlenkou a v konkrétních předmětech pak vniká hlouběji do jádra jejich existence, zaměřili i na materiál, který dotváří čisté linie původních asijských tradičních misek. „I v této sérii byl proto využit materiál SaphirKeramik, vysoce kvalitní a odolná tenkostěnná keramika umožňující umělcům vyrábět ty nejtenčí předměty, které ale naprosto obstojí v konkurenci klasické známé keramiky,“ upozorňuje marketingová specialistka Laufen na využitý materiál. Ta také připomíná, že signifikantní plastové prvky jsou v nové kolekci opět v jasných poutavých barvách – oranžové nebo tyrkysově zelené.Expozice Laufen na Salone del MobileVedle série Kartell by Laufen byly v Miláně na Salone del Mobile, nejznámějším designovém veletrhu na světě, představeny i další novinky, které byly umístěné ve výstavním prostoru, koncipovaném do stylu betonové výrobní haly. „Autoři expozice se snažili v Salone del Mobile, největším výstavním prostoru milánského Design Weeku, vytvořit dojem naší standardní výroby pomocí šedé barvy a betonu, na jednu boční stěnu připevnili i koupelnovou keramiku – vany, umyvadla a toalety, aby byl dojem dokonalý,“ upozorňuje Nožičková na neotřelý výstavní prostor a dodává, že dominantním bodem při vstupu pak byla fontána tvořená několika klozety Cleanet Riva se zabudovanou bidetovou sprškou. V okolních kójích pak byly umístěny další novinky, mezi mnohými například dosud nepublikovaná kolekce nizozemského designéra Marcela Wanderse, jejíž název The New Classic by Marcel Wanders přesně vystihuje celou sérii plnou klasických jemných linií SaphirKeramik, ovšem v nejmodernějším pojetí. Zájem byl i o očekávanou novinku Sonar španělské designérky a architektky Patricie Urquiola.„Celá kolekce má za cíl vytvořit zcela nový koupelnový svět. To se daří i díky využití třetí generace tenkostěnné keramiky SaphirKeramik, která dává tvůrcům téměř neomezené kreativní možnosti. Prohlédnout si ji exkluzivně můžete již nyní v showroomu Prague Gallery v blízkosti náměstí I. P. Pavlova,“ uzavírá Lucie Nožičková ze společnosti Laufen.Zdroj: www.laufen.cz