Nebojte se vyměnit stará garážová vrataPro mnohé majitele garáže představuje výměna garážových vrat za nová nepříjemnou komplikaci, proto ji dlouho odkládají. Při vybourání zárubní se může poškodit omítka na fasádě, navíc jsou třeba zednické práce pro dočištění stavebního otvoru a montáž nových zárubní. A zde musí vše sedět na milimetr přesně, jinak vrata nebudou správně fungovat a těsnit. Existuje však řešení bez bourání a nutných zednických úprav, které lze využít při výměně křídlových a výklopných vrat za nová. Původní zárubeň zůstane na svém místě, křídla původních vrat jsou vysazena, panty a přečnívající výstupky jsou odřezány a takto upravená stará zárubeň je překryta rámem, nesoucím kolejnice pro sekce nových vrat. Ten se navíc vyznačuje přerušeným tepelným mostem. Sekce jsou osazeny do kolejnic a je namontován pohon.Žádný problém není ani s elektrickým proudem pro pohon garážových vrat. Nepotřebujeme elektrikáře, stačí nám zásuvka kdekoli na zdi garáže, do které se zapojí řídící jednotka pohonu. Od ní je vedena pouze dvojlinka s bezpečným napětím 24 V do kolejnice pohonu. Motor je možné zablokovat a odblokovat v jakékoli pozici, jezdí na kolejnici pevně spojený s vraty. Další zajímavou možností je umístění bezdrátového tlačítka kdekoli na stěně garáže. Design garážových vratPrezentovaná sekční garážová vrata jsou nabízena v tisících různých barev a odstínů. Navíc je nabízena i fólie imitující dřevo. Ta odpovídá nabídce většiny dodavatelů plastových a hliníkových oken. Vzhled svých garážových vrat tak snadno sladíte se stávajícími výplněmi stavebních otvorů svého domu (okny, balkónovými a vchodovými dveřmi, dveřmi na terasu). Nejčastější jsou imitace zlatý dub, ořech a třešeň.Sekce jsou vyráběné o výškách 50 nebo 61 cm. Vybírat lze ze tří různých způsobů tvarování plechu - hladký povrch (náchylný ke škrábancům a promáčklinám), prolisování plechu Stucco (prolisování drobnými a rovnoměrně rozptýlenými výstupky, má svou oblibu u průmyslových objektů) a woodgrain (prolisování strukturou dřeva, příjemné a přirozeně působící). Plochu vrat lze také rozčlenit pomocí efektních kazet nebo podélných lamel. Výsuvná sekční garážová vrata TRIDO EvoGarážová vrata TRIDO Evo lze umístit na vnější stranu stavebního otvoru, nezkracují tedy užitnou délku garáže. Konstrukce těchto vrat využívá ocelovou či dřevěnou zárubeň původních vrat. Z vnější strany garáže je na ni osazen nosný rám vodících kolejnic nových sekčních vrat. Stará zárubeň je tak z vnější strany opticky překryta.Křídlo sekčních vrat TRIDO Evo je složené ze 4 a více ocelových sendvičových sekcí s přerušeným tepelným mostem. Společně s celoobvodovým elastickým pryžovým těsněním zaručují výborné tepelně izolační vlastnosti vrat. Spoje sekcí jsou tvarované tak, aby nemohlo dojít k jakémukoli úrazu, třeba skřípnutí prstů. Sekce se pohybují (jezdí) v kolejnici na kladkách s kuličkovými ložisky. Torzní pružina navíc zajišťuje nadlehčení vrat (vyvažuje hmotnost vrat), proto není fyzicky namáhavé ani jejich ruční ovládání, pokud je to třeba. Silné pozinkované plechy sekcí jsou spojené prolisováním, jde o moderní způsob spojování plechů bez nýtování nebo svařování. Nylonová ložisková kolečka jsou velmi odolná. Rozvětvený pryžový profil podlahového těsnění má výbornou přilnavost a dosahuje dlouhé životnosti. Pro otevírání za vypnutého pohonu je na vratech umístěna klika.Vrata se vyznačují tichým chodem, spolehlivostí a maximálně dlouhou životností. Standardně je instalován automatický pohon německého výrobce SOMMER, jednoho z lídrů v oboru automatizace. Motory těchto pohonů se pohybují na nepohyblivém řetězu, což přináší řadu výhod – právě tichý chod a dlouhou životnost řetězu a celého pohonu (převodovka je méně zatížena). Pohony Sommer jsou tak bezúdržbové. Navíc nabízí nouzový odblok, který je možné odblokovat a zablokovat do každého oka řetězu (v jakékoli pozici vrat). Vypadne-li elektrický proud, oceníte právě tuto vlastnost.Sekční garážová vrata TRIDO Evo jsou vyráběna do původních zárubní světlé šířky 3.270 mm a výšky 3.110 mm. Výsuvná sekční garážová vrata TRIDO Evo MINITato vrata představují řešení pro garáže s velikostí ostění nebo nadpraží menší jak 5 cm. Přitom mohou být ostění a nadpraží rozdílné. Obvodový rám, který nahradí chybějící ostění a nadpraží, je proveden v barvě vrat.Výsuvná sekční garážová vrata TRIDO MINIJejich speciálně upravené vodící kolejnice a uložení hřídele s vyvažovací pružinou umožňují montáž vrat při velikosti nadpraží a ostění 5 (minimálně) až 10 cm (maximálně). Vrata jsou přitom montována stejně jako u standardních sekčních vrat za stavební otvor, z vnější strany garáže. Průjezdná šířka garáže se tak nezmění. V závislosti na umístění dráhy pohonu je snížen průjez do garáže o 20 až 55 mm.Dálkové ovládáníStropní pohon sekčních garážových vrat je běžně ovládán dálkovým ovladačem, jde o standardní součást dodávky. Je tak umožněna komfortní manipulace přímo z automobilu, aniž bychom museli do děště či sněhové vánice.