Železniční viadukt u Sazomína funguje od roku 1953, kdy na mostě začal jednokolejný provoz. O pět let později přibyla dvojkolejná trať. Viadukt vede přes řeku Oslavu a nachází se asi sedm kilometrů od Žďáru nad Sázavou. Rekonstrukce za provozu železniční tratě mohou provádět jen proškolení a certifikovaní pracovníci. STARWORK jsou specialisté na stavební a výškové práce v náročných podmínkách, průmyslových provozech, v těžko dostupných terénech a mají kvalifikaci provádět rekonstrukce za provozu vlakových tratí. V průběhu rekonstrukce musely rychlíky snížit svou rychlost ze 120 km/h na 70 km/h, aby tolik neohrožovaly bezpečnost práce průběh sanace mostu. Spodní část mostních oblouků viaduktu je zděná a z kamenných kvádrů. Horní část mostu je pak betonová. Stavaři museli z lana prořezat armatury, které spojují dilatační celky mostu a provést kompletní sanaci betonových konstrukcí včetně opravy nefunkční hydroizolace mostní konstrukce.Největší výzvou rekonstrukce viaduktu byla oprava špatně provedené dilatace mostních pilířů a nosníků. Původně neodborně provedená rekonstrukce mostu měla za následek odpadávání velkých kusů betonu z mostních nosníků. Tým STARWORK provedl také speciální epoxidové injektáže pracovních spár a opravu dilatací mostních konstrukcí. Sanace železničního viaduktu byla rozdělena do dvou fází. Bez dodržení stavebních postupů a optimální doby zrání materiálů a injektáží se neobejde žádná kvalitní rekonstrukce mostních konstrukcí. Hledáte profíky pro vaše stavební projekty a rekonstrukce? Kontaktujte STARWORK pro bezplatnou konzultaci. První fáze rekonstrukce viaduktu tak trvala šest týdnů. Jednalo se o rekonstrukci pravé a levé strany mostu. Druhá fáze rekonstrukce a sanace mostu je pak plánována na jaře roku 2023 a bude trvat přibližně dva měsíce.