Společnost Pumpa se na ukrajinskou expanzi pečlivě připravovala několik měsíců. „Naše webové stránky jsme v ukrajinské jazykové mutaci spustili již loni a servisní podpora v ukrajinštině již také funguje. Naplánována je i kompletní logistika a marketingová podpora, kterou zacílíme především na koncové uživatele,“ přibližuje Markéta Šulcová, vedoucí marketingu společnosti Pumpa, a pokračuje: „Spoléháme hodně i na word-of-mouth současných ukrajinských zákazníků. Věříme, že se o dobré zkušenosti s naší firmou podělí se svým okolím.“Na Ukrajině se spouští v březnu online prodej produktů, tedy čerpadel, vodáren, armatur a kompletního vybavení i příslušenství nutného pro zabezpečení dodávek vody. Distribuce objednávek na Ukrajinu bude v kompetenci Nova Post – jedné z největších ukrajinských logistických společností s působností po celé Evropě.Nova Post – partner v logistice i marketinguPrimárním úkolem společnosti Pumpa bude na Ukrajině vybudovat povědomí o značce a logistický partner Nova Post bude v tomto ohledu hrát významnou roli. „Jde o lídra v expresním doručování na Ukrajině, jenž každý den doručí až 1,5 milionu zásilek. Má rovněž pohodlnou několikajazyčnou mobilní aplikaci, kterou využívá více než 30 milionů zákazníků,“ doplňuje Markéta Šulcová. Společnost Nova Post také zavádí digitální nástroje, které klientům usnadňují využívání služeb. Zákazník může například sledovat cestu své zásilky v reálném čase nebo zjistit, kdo mu zásilku poslal, do kterého obchodu a kdy přesně dorazila na místo určení.Od kooperace si hodně slibuje i Andrii Artemenko, generální ředitel společnosti Nova Post v ČR a SR: „Navzdory válce je na ukrajinském spotřebitelském trhu nejméně 30 milionů spotřebitelů. A podle analytické společnosti GfK začali tito zákazníci objednávat v zahraničních internetových obchodech o 40 % více než v roce 2022. Jelikož každý druhý Ukrajinec využívá ve své zemi služeb naší společnosti, věříme, že budeme pro Pumpu zárukou snadného a rychlého vstupu na ukrajinský trh.“