O vítězi finále se rozhodlo v rámci teoretického testu a praktické části zhotovení výrobků za pomocí exkluzivních materiálů dodávaných partnerskými společnostmi. Ty soutěž obohacují o nové technologie a s tím spojenými úkoly, se kterými se museli soutěžící vypořádat. Slavnostní ceremoniál a finálové kolo proběhly za účasti Jakuba Koháka a mnoha dalších hostů, kteří vyhlášení výsledků provázeli.Výsledky:Zedník1. místo - Wierzbicki Pawel, Kamil Satarowski (CKZiU nr 1 Raciborcz)2. místo - Landa Jakub, Žucha Matěj (SPŠ strojní a stavební Tábor)3. místo - Štefan Luzar, Daniel Moravec (SOŠ stavebná, Nitra)Truhlář1. místo - Sedlář Marek, Dušek Lukáš (SOU Hluboš)2. místo - Martin Dacho, Viliam Púček (SOŠ drevárska, Spišská Nová Ves)3. místo - Kaščák Martin, Beneš Dominik (Střední škola řemeslná, Jaroměř)Kameník1. místo - Lukáš Středa (AKADEMIE - VOŠ, Gymn. a SOŠUP Světlá nad Sázavou)2. místo - Lucie Petříčková (AKADEMIE - VOŠ, Gymn. a SOŠUP Světlá nad Sázavou)3. místo - Kristýna Cvejnová (SPŠ kamenická a sochařská, Hořice) V rámci soutěže měli studenti možnost pracovat se špičkovými materiály partnerských firem a obohatit se o praktickou zkušenost. Motivací soutěžícím byli pak zajímavé ceny a prestižní ocenění v konkrétním soutěžním oboru.Letošní finále oslavilo dvacetiletou spolupráci s generálním partnerem, společností Wienerberger, cihlářský průmysl. „Kvalita zdění Porotherm byla v podání soutěžících vynikající, porotcování tak bylo opravdu velmi velmi obtížné,“ sdělil Daniel Uskokovič, porotce disciplíny Porotherm a dodal: „Je radost vidět, jak to tihle budoucí zedníci zvládají. Tyhle momenty jsou důležité jak pro nás jako generálního partnera, tak i pro ně, kteří stojí na začátku své kariéry.“Novým partnerem se letos stala společnost Schiedel, výrobce komínových systémů. Zadání pro účastníky finálového kola soutěže si připravila také společnost Heluz, která podniká v oblasti broušených cihel. Hlavním partnerem soutěže byl také Magistrát hlavního města Prahy. Všechny partnerské společnosti vnímají spolupráci jako jedinečnou příležitost budovat své renomé a učit budoucí profesionály pracovat se svými technologiemi. Vychovávají si tak klienty na desítky let dopředu, navíc profesionály proškolené tím nejlepším možným způsobem. „V době přející digitálním technologiím a tzv. měkkým disciplínám klesá zájem studentů o řemeslnické obory. To však paradoxně vede k tomu, že zatímco na trhu práce hledají uplatnění tisíce ’facebookových specialistů’, sehnat kvalitního řemeslníka je prakticky nemožné. Takoví lidé mají a vždy budou mít práci jistou, v posledních letech i velmi solidně zaplacenou a navíc si mohou celý profesní život užívat jedinečného pocitu, že jejich práce má smysl a jsou za ní hmatatelné výsledky,“ říká manažer soutěže David Surmaj.Soutěž vznikla v roce 1996 jako doprovodný program ke stavebnímu veletrhu FOR ARCH. Jejím smyslem byla od počátku podpora řemesla nejenom v České republice. Formou popularizace stavebních řemesel se tak snaží zvýšit zájem žáků základních škol o stavební řemeslné obory na straně jedné, na straně druhé zainteresovat podnikatelskou sféru a společně s odbornými školami vybudovat ve všech regionech ČR základnu pro výběr budoucích kvalifikovaných řemeslníků.Více informací naleznete na www.suso.cz Hlavní partner finále: Magistrát hlavního města PrahaGenerální partner: Wienerberger, cihlářský průmysl a.s. Hlavní partneři: XELLA CZ s.r.o.; Schiedel, s.r.o.; LB Cemix, s.r.o.; HELUZ cihlářský průmysl; Štátny inštitút odborného vzdelávaniaHlavní partner oboru truhlář: HOUFEK a.s.VIP Partner: RamiaPartneři: DeWalt; MafellOdborný partner oboru truhlář: VOŠ a SPŠ Volyně; Asociace malých a středních podnikatelů ČR Hlavní mediální partner: časopis StavebnictvíHlavní mediální partner oboru truhlář: Dřevařský magazínMediální partner oboru truhlář: Truhlářský portál; Stolaři-truhláři.czMediální partneři: České stavby, Český rozhlas, Build Info, Deník, Učitelské novinyZáštita: MŠMT, MPO, MHMP, HK ČR, AK ČR, SPS v ČR, AČN, AMSP ČR