Je to jeden z nejmodernějších nástrojů dostupných v Evropě pro vizualizaci místností s libovolně vybranými texturami podlahy. Značka Arbiton začala na vizualizéru pracovat v lednu. Využila zkušeností kanadských vědců, kteří se specializují na technologie virtuální reality. Jak tento nástroj používat? Vše, co musíte udělat, je vyfotit místnost a přejít na webovou stránku www.arbiton.com. Poté nahrajte fotografii a vyberte si podlahy z velmi široké sady dekorů a barev. Vizualizér lze pohodlně používat s mobilním telefonem, aniž by bylo nutné nejprve stahovat jakoukoli aplikaci. Vizualizér dokonale reprodukuje problematiku světla, stínů i struktury místnosti. Rozpozná také předměty na podlaze, nohách židle a stolu a další kusy nábytku, které jsou součástí interiéru. Když se nám některá z podlah zalíbí, můžeme si vybrat obchod a zakoupit podlahu. Pokud jsme zastánci tradičního nakupování, program nám ukáže nejbližší prodejní místa. Jde o skutečnou revoluci, která již nyní mění chování spotřebitelů ve stavebním segmentu. Zákazníci jsou stále ochotnější využívat výhod digitálních nástrojů usnadňujících nakupování. Ovlivní změna nákupních návyků trvale i stavebnictví? Podle našeho výzkumu spotřebitel v době COVID-19 změnil nákupní zvyklosti během koronaviru. Přes 70% lidi během pandemie nakupují „nepotravinové“ produkty na internetu. Až 34 % zákazníků začalo nakupovat online produkty, které si předtím na internetu nekupovali, včetně bytového zařízení. Pandemie viru podle zprávy ovlivnila také preference značek – polské značky a produkty od lokálních dodavatelů stále získávají. Zvýšený zájem o online kanál zažívá především stavební průmysl. Proto se značka Arbiton rozhodla poskytnout zákazníkům nejmodernější vizualizér podlah v Evropě.Od začátku výluky sledujeme neustálý nárůst zájmu zákazníků o on-line kanál. To ale neznamená, že se k němu prodej panelů nebo jiné podlahy rychle přesune. Stavebnictví si rozhodně zachová silný tradiční prodejní kanál, protože prodej v tomto segmentu je založen na důvěryhodných distributorech. Zavedením vizualizéru jsme chtěli podpořit naše obchodní partnery a dát jim nástroj, který zákazníkovi umožní u nich bezpečně nakupovat. Naším cílem nebylo přesunout nákupy na internet, ale spíše usnadnit zákazníkům rozhodování bez návštěv kamenných prodejen. - říká Artur Tomikowski, marketingový ředitel značky Arbiton. Každý měsíc náš vizualizér používá přes 3000 lidí. Každý z nich nahraje 4-5 fotografií místností, ve kterých chce provést změny. V průměru zákazníci zkontrolují 10 barev podlah. Dá se snadno spočítat, že nám to dává 150 tis. vizualizace měsíčně. Vizualizér usnadňuje nákup vinylových panelů tím, že prezentuje hyperrealistické vizualizace, které byly dosud k dispozici pouze od interiérových designérů, a pomáhá zákazníkům učinit správné rozhodnutí – dodává Artur Tomikowski. Virtuální realita je budoucnost. Je to počítačem vytvořené prostředí, které simuluje určitý fragment reality. Díky němu může uživatel interagovat s jeho jednotlivými prvky. 3D vizualizace, která vám umožní vidět produkty ze všech stran a podívat se na všechny detaily, které nás zajímají. Je také důležité, aby je uživatel mohl vyzkoušet ve vybraném prostředí, kterým může být např. náš byt. Díky tomu má šanci ověřit si, jak bude daný produkt fungovat a vypadat u něj doma.Podle výzkumů celých 50 procent. spotřebitelů má větší zájem o koupi produktu až po krátké vizualizaci s využitím VR. Největším problémem e-commerce odvětví jsou nedokončené nákupy zákazníků. Data ukazují, že přes 75 procent. kupující opustí své nákupní košíky před dokončením transakce. Díky virtuální nebo rozšířené realitě můžeme získat téměř 30 procent. více emotivních reakcí než v případě běžných 2D prezentací. Zákazníci VR jsou také z 34 procent zapojeni do nákupního procesu. déle než těm, kterým bylo nabídnuto procházení klasických komerčních nabídek. Změní tedy virtuální realita stavební trh? Nasvědčuje tomu mnoho. Dnes se nám před očima odehrává velká digitální transformace. Na obzoru jsou stále nové možnosti a to, co bylo donedávna považováno za futuristickou vizi, se stává realitou. Průmysl interiérového designu a nábytku je stále více ochoten používat technologii VR. American Lowe's, Ikea nebo Selsey je jen pár hráčů, kteří jsou odvážnější a odvážnější v navrhování virtuálních nákupních nástrojů. Tato technologie se také čím dál častěji objevuje v interiéru. Jedním z lídrů v zavádění nových technologií v segmentu vinylových podlah a panelů je bezesporu polská značka Arbiton, majitel mnoha patentů a inovativních řešení. Arbiton je primárně spojován s podlahami HD Mineral Core. Jedná se o inovativní, tvrdá vinylová prkna (SPC), která mají díky použití minerálního jádra mnohem lepší vlastnosti než jiné typy vinylů. Panely s minerálním jádrem (HD Mineral Core) jsou krásné jako dřevo a praktické jako keramické obklady. Právě tento produkt můžeme vidět ve vlastních interiérech díky použití vizualizéru podlah. Současná pandemická situace ovlivňuje prodejní struktury ve všech průmyslových odvětvích, včetně průmyslu laminátových podlah. Zvýšený objem online nákupů během pandemie není způsoben přirozenou transformací trhu, ale spíše vynucenou změnou. Podle expertů lze ale očekávat zvýšení dynamiky růstu online prodeje, protože drtivá většina spotřebitelů „má pozitivní názor na digitální nákupní kanály“. V průmyslu povrchových úprav interiérů také panuje přesvědčení, že nákupní zvyklosti zákazníků se s globální situací trvale změní. Budou potřebovat nástroje, které jim umožní, při zachování sociální vzdálenosti, pohodlně nakupovat vybavení domácnosti, ve kterém jsme nuceni trávit více času. Již máme data, která ukazují obrovskou dynamiku růstu prodeje podlahových panelů, podložek a podlahových doplňků v online kanálech. A to platí nejen pro Polsko, ale vlastně pro všech 55 trhů, kde prodáváme naše výrobky. - komentuje Artur Tomikowski, marketingový ředitel značky Arbiton.Budoucnost obchodu je nepochybně digitální budoucností. Jak ukazují zkušenosti polských výrobců i ze zdánlivě „stacionárních“ odvětví, jako jsou podlahy, v zájmu zajištění většího zapojení zákazníků a jejich lepších nákupních zkušeností stojí za to se rozhodnout pro implementaci technologie VR. Vizualizace jsou jen začátkem této revoluce, která se v budoucnu může týkat i jiných kategorií. Naším jediným limitem je naše představivost.