Proč až tak velkorysé oslavy? Pro někoho je střešní taška stavební materiál. Pro tým Betonpresu je však již 30 let středem vesmíru. Jak ve firmě přemýšlí? Cílem je českým rodinám nabídnout kvalitní a poctivou střechu za férovou cenu. A kvalita znamená především dlouhou životnost. V Betonpresu chtějí, aby vás chránila taková střecha, která vydrží, na kterou se můžete vždy spolehnout. V Betonpresu kladou u svých výrobků důraz na dlouhou životnost, povrchovou úpravu, barvu a její stálost. Pořídit si přitom můžete kompletně řešený střešní systém. Můžete si proto vybrat střechu, kterou jste si vždy přáli. A nyní ji můžete dokonce i vyhrát, získat zdarma. 3 výherci tak oslaví s Betonpresem jeho třicetileté výročí opravdu grandiózně. Co 10 let existence firmy, to jeden šťastný stavebník. Slavit však mohou i ti, co si svou novou střechu od Betonpresu koupili či teprve koupí. Určitě budou spokojeni na dlouhá desetiletí. Důkazem je více jak 35000 českých střech pokrytých taškami od Betonpresu. Betonpres produkuje a nabízí betonové střešní tašky, betonové tvarovky, paropropustné fólie a další příslušenství. Své produkty vyrábí citlivě a ekologicky. Stejně ve firmě přistupují i k surovinám, které používají, k energiím, které při výrobě spotřebují, ale i k obalovým materiálům a logistice. Jednoduše nejsou lhostejní k prostředí, ve kterém žijeme. A pyšní se tím, že nikdy nebudou. Betonpres je jednou z největších českých rodinných firem vyrábějících střešní krytiny. Firmu založili bratři Eduard a Miroslav Poncovi, když začínali ve zpustlém zemědělském areálu v Kočíně u Týna nad Vltavou v roce 1993. Vyrábět začali střešní krytinu pod značkou Betonpres betonové střešní tašky. A právě letos firma slaví 30 let, během kterých zásadně vyrostla. Zlomovým byl rok 2012, kdy se výroba stala plně automatizovanou a díky tomu je dnes obrat více jak desetinásobný. Starší z bratrů Eduard se zaměřuje na obchod, mladší Miroslav má na starosti výrobu. V rodinné firmě mají navíc následovníky, čtyři jejich synové vystudovali stavařinu a zapojili se do běhu společnosti. Stejně jako se za tři dekády měnil obor, tak se měnila i výroba v Betonpresu. Dnes mají k dispozici automatickou linku, 3D tiskárny na vývoj nových produktů a výrobu některých střešních příslušenství a v továrně jim pomáhají roboti. Betonpres zaměstnává šedesát lidí a ročně vyrobí tašky na zhruba 5000 průměrně velkých rodinných domů. Hlavními produkty jsou základní střešní tašky s rozsáhlým portfoliem betonových tvarovek i kompletní řešení střešního systému s dlouhodobou životností a třicetiletou zárukou na samotné tašky. Původní moto, aby se na střechy od nich mohli zákazníci vždycky spolehnout, rozšířili bratři Poncové i o šetrnost k životnímu prostředí. Díky tomu využívají například k sušení tašek vyzrávací box vytápěný zemskou energií a na střechách závodu mají umístěnu solární elektrárnu V nejbližších letech navíc plánují zavést další technologie. „Myšlenka na založení firmy se vyvíjela postupně. Měli jsme touhu vytvářet něco s přidanou hodnotou. A je pravdou, že když jste na začátku devadesátých let přišli do stavebnin, tak se na materiál muselo čekat,“ vzpomíná Miroslav Ponec, který už plánuje i další dekádu. „Určitě bychom chtěli postavit novou výrobní kapacitu, která bude ještě modernější a chceme se zapojit do debat a vývoje budoucnosti střešní krytiny. Řešit otázky, zda ji vyrábět jen z betonu anebo jaký materiál bude pojivem. Právě to je i kvůli uhlíkové stopě hodně diskutovaná věc. A rádi bychom přišli s něčím, co by zahájilo novou vývojovou etapu. Naše krytina musí mít do budoucna přidanou hodnotu,“ říká Miroslav Ponec.Prvními zákazníky Betonpresu byli na začátku devadesátých let hlavně farmáři, kteří rekonstruovali restituované zemědělské objekty. Postupem let se ale společnost z jižních Čech rozrostla do celé České republiky. „A také se celý obor postupně zprofesionalizoval. I střechy mají úplně jinou úroveň. I z tohoto důvodu organizujeme v zimních měsících školení pro pokrývače. Chceme, aby se střechy dělaly tak, jak se má. To je vklad naší firmy do oboru. Chceme tím přispět k lepším střechám i propagaci, aby se střechy obecně dělaly dobře,“ doplňuje Eduard Ponec a dodává, že zásadní byl i vstup synů do byznysu. „V rámci rodiny probíhá podnikání v úplně jiné rovině. V rovině jakéhosi uvolnění. Nás je v podstatě šest chlapů, šest akcionářů. A řekl bych, že to všichni dělají s chutí a nasazením a zároveň i pro zábavu. Z jedné strany jde samozřejmě o vážnou práci se vším, co k tomu patří. Z druhé strany je v tom i radost a lehkost. Těžko si v rámci pracovního procesu můžete z nějakého kolegy vystřelit až za hranu. Kdežto v rámci rodiny je to mezi námi úplně běžné,“ uzavírá.