„Lhala bych, kdybych tvrdila, že nás ocenění nezahřálo u srdce. Je to jistá satisfakce pro všechny naše zaměstnance, ale i obchodní partnery, kteří se na dlouholetém a úspěšném působení značky Ytong v České republice podílejí svým nasazením, pílí a nápady,“ komentuje úspěchy společnosti Ivana Havlíčková, vedoucí marketingu Xella CZ. Soutěž prezentuje odborné i laické veřejnosti výrobce stavebních hmot v České republice, kteří uvádí na stavební trh progresivní výrobky a nové technologie. Cílem soutěže je ukázat, že výroba moderních stavebních hmot a materiálů může být ohleduplná, šetrná a energeticky úsporná. Organizátorem soutěže je Svaz podnikatelů ve stavebnictví ČR, společnost ÚRS Praha a Ministerstvo průmyslu a obchodu. Společnost Xella CZ se soutěže účastnila v kategorii velkých firem (s počtem nad 150 zaměstnanců). Mezi hlavní kritéria hodnocení patřila ekonomická úspěšnost a silná pozice na trhu, energetická náročnost výroby, dosahování kvality výroby, zlepšování životního prostředí a řešení odpadového hospodářství, stav v zavádění systému řízení výroby a výrazná investiční činnost do výrobních závodů a provozů v posledních třech letech. S ohledem na probíhající krizi porota hodnotila i celkovou zaměstnanost v jednotlivých firmách. Výrobce pórobetonu Ytong přesvědčil porotu o své výjimečnosti hned z několika důvodů. Ytong je zavedená stabilní značka s progresivní obchodní politikou, která si i v době ekonomické krize udržuje důležitou pozici na trhu. Díky moderním technologiím a kontinuálnímu vývoji materiálů přináší Ytong neustálá zlepšení parametrů svých produktů. To dokazují letošní dvě novinky - tepelněizolační desky Ytong Multipor a nejlehčí masivní tvárnice třídy P1,8 - 300. Oba výrobky reflektují novou situaci na českém trhu, která konečně přeje materiálům s výjimečnými tepelněizolačními parametry a nakročila směrem k udržitelnému stavění. Pórobeton je ekologickým produktem hned v několika aspektech. Jeho výroba je ve srovnání s tradičními masivními materiály energeticky mnohem méně náročná a šetrnější k životnímu prostředí. Nezanedbatelným aspektem je i minimální odpad při výrobě a možnost jeho zpětného zpracování. Vynikající tepelněizolační parametry pórobetonových staveb pak napomáhají k úsporám energií v dlouhodobé perspektivě. Pozici lídra na poli nízkoenergetického stavění v letošním roce Ytong potvrdil také registrací svých produktů Ytong Lambda a Ytong Multipor do databáze výrobků a technologií programu Zelená úsporám. Každý z certifikovaných materiálů je využitelný v klíčových segmentech dotačního programu: v investicích do energetických úspor při rekonstrukcích i do novostaveb v pasivním energetickém standardu. Úspěch značky Ytong netkví podle Ivany Havlíčkové pouze v inovacích a technologickém pokroku, ale především v mimořádné péči o zákazníky a obchodní partnery, tedy v duchu tradiční politiky „náš zákazník, náš pán“. „Nadstandardní servis, který nabízíme každému, kdo se rozhodne stavět se zdicím systémem Ytong, je pro nás samozřejmostí. Jelikož neprodáváme finální produkt, dům nebo automobil, cítíme ke svému zákazníkovi o to více zodpovědnosti, aby dosáhl na všechny prémiové vlastnosti, které mu dům z pórobetonu může nabídnout,“ vysvětluje Ivana Havlíčková a na závěr dodává i jedno předsevzetí: „Ocenění vnímáme jako výzvu do dalších let, neboť obhajoba prvenství bývá často těžší než cesta na vrchol. Nicméně pevně věřím, že neusneme na vavřínech a dokážeme svůj primát obhájit i v dalších letech.“ 30. září 2009 vítězné firmy obdržely ocenění při slavnostním předávání v budově Senátu České Republiky z rukou předsedy Senátu pana Přemysla Sobotky. Kromě společnosti Xella CZ se na nejvyšších příčkách umístily společnosti Lafarge Cement, a Wienerberger cihlářský průmysl.