Společnost Pantone vyhlašuje každoročně Barvu roku. A letos se jí stala poměrně odvážná Viva Magenta 18-1750. Vznikla spojením umělé inteligence s lidskou kreativitou (tvořivostí).
Spojení umělé inteligence s lidskou kreativitou
Barevná odvážnost pro rok 2023 vznikla spojením umělé inteligence s lidskou kreativitou, vznikla takzvaná “Magentaverse”. A právě barva od společnosti Pantone - Viva Magenta 18-1750 je plná radosti, vyvolává optimismus, ale také je dosti odvážná, proto by měla být používána jen v rozumné míře. Vlastně jde o ideální barvu pro každého, kdo chce oživit své bydlení a přitom držet krok s dobovými trendy. Karmínově červené tóny barvy roku 2023 jsou prostě plné života a dovedou oživit jakýkoli prostor. Dodat mu šmrnc a originalitu.
Využití barvy roku 2023
Barvu Viva Magenta můžeme použít při výzdobě stěn novou výmalbou anebo různými dekoracemi včetně těch textilních. Prezentovanou barvu však může mít i potah pohovky, povlečení postelí, různé polštářky, ale i nábytek. Lze ji zvolit i pro své oblečení a různé doplňky. Ideální však je použít tuto barvu jen s citem, nikoli jako dominantní v dekorovaném prostoru. Kombinujeme ji pak s neutrálními barvami a tóny (např. s bílou či šedou).
Nová oživlá červená
Pro rok 2023 vyhlásila barvu Viva Magenta 18-1750 barvou roku společnost Pantone Color Institut. Barva v sobě snoubí tóny růžové, červené a fuchsiové. Byla též nazvána jako nová oživlá červená. Jde o barvu odvážnou a posilující, nebojácnou a pulzující, podporující experimentování a sebevyjádření bez zábran. Přirozenost a výraznost barvy upoutá na první pohled.
Inspirace přírodou
Magentová barva je přitom inspirována přírodou, konkrétně karmínovým barvivem, které produkuje brouk jménem červec nopálový. A dokonce jde o jedno z nejstarších a nejcennějších přírodních barviv. Čerpání inspirace v přírodě přitom v nás má probudit rovnováhu mezi digitálním a fyzickým (skutečným) životem.
Experti na barvy z Pantone Color Institutu každoročně cestují po celém světě a hledají nové trendy, které ovlivňují design, módu, zábavní průmysl, film i životní styl. Vybraná barva pak má aktuálně odrážet i všeobecnou náladu společnosti. Další podněty přitom přináší nové technologie, materiály, ale i nadcházející světové sportovní události.
Díky číselnému označení každé barvy ve vzorníku PANTONE a jejího odstínu mají návrháři, designéři, grafici a další odborníci jistotu, že jimi navržená barva se přesně shoduje s barvou výsledného produktu. Společnost Pantone má již 60 let velké slovo v odvětví módy, produktů grafického designu a životního stylu.
Zdroj: pantone.com