Málokdo bude na rok 2020 připravený tak jako žáci 9. tříd základních škol, kteří projdou výukovým programem ENERGIE A MY. Program, připravený specialisty z Centra pasivního domu, jim totiž v předstihu vysvětlí smysl a principy fungování energeticky úsporných budov. Učitelé základních škol dostanou interaktivní pomůcky, DVD a vyučovací listy už od září 2014.
„Jelikož uvnitř budov trávíme až neuvěřitelných devadesát procent času, jsou stěžejním tématem příručky právě úspory energie a kvalita života v budovách,“ prozradil Juraj Hazucha z Centra pasivního domu, který je autorem projektu. Výuka se soustředí na praktické souvislosti. „Jedním z podceňovaných problémů je třeba větrání ve školách, při jehož nedostatku dochází ke zvýšené únavě, bolestem hlavy a ztrátě soustředění. V rámci našeho projektu žáci sami pomocí CO2 měřičů sledují kvalitu vnitřního prostředí a sami si určují, kdy větrat,“ doplnil Hazucha.
„Je skvělé, že v dané oblasti vznikají metodiky i s cílem jít hlouběji do formování postoje žáků. Navržené aktivity podporují rozvoj komplexního myšlení v souvislostech,“ uvedla Monika Mikulášková, učitelka základní školy v Rousínově.
Vědomosti získané při výuce mohou žáci využít v běžném životě a ve svém okolí. V Česku se totiž od roku 2020 povinně budou stavět pouze budovy s téměř nulovou spotřebou energie. Ke každému tématu jsou navrženy různé interaktivní metody – práce s textem, kvíz, názorná hra, brainstorming, skupinová práce, prezentace, video a jiné zážitkové metody. Žáci často pracují ve skupinách, učí se spolupracovat, rozvíjí své logické myšlení a kreativitu. Výhodou pro učitele je, že větší část výuky se přenáší na žáky a nepotřebuje tak rozsáhlou přípravu na vyučování.
Výukový program je k dispozici zdarma na vyžádání, základní pracovní listy pro učitele jsou ke zhlédnutí na stránkách Centra pasivního domu.
„Je skvělé, že v dané oblasti vznikají metodiky i s cílem jít hlouběji do formování postoje žáků. Navržené aktivity podporují rozvoj komplexního myšlení v souvislostech,“ uvedla Monika Mikulášková, učitelka základní školy v Rousínově.
Vědomosti získané při výuce mohou žáci využít v běžném životě a ve svém okolí. V Česku se totiž od roku 2020 povinně budou stavět pouze budovy s téměř nulovou spotřebou energie. Ke každému tématu jsou navrženy různé interaktivní metody – práce s textem, kvíz, názorná hra, brainstorming, skupinová práce, prezentace, video a jiné zážitkové metody. Žáci často pracují ve skupinách, učí se spolupracovat, rozvíjí své logické myšlení a kreativitu. Výhodou pro učitele je, že větší část výuky se přenáší na žáky a nepotřebuje tak rozsáhlou přípravu na vyučování.
Výukový program je k dispozici zdarma na vyžádání, základní pracovní listy pro učitele jsou ke zhlédnutí na stránkách Centra pasivního domu.
Podrobnější informace o výukovém programu
Učitelům je k dispozici metodická příručka, pracovní listy a DVD s navazujícími prezentacemi, videoukázkami a dalšími zdroji použitelnými pro výuku. K výukovému programu zajišťujeme pro pedagogy a školy následnou technickou podporu:- zprostředkování výukových pomůcek a vzorků
- poradenství a konzultace (telefonické, e-mailové i osobní)
- možnost externího lektorování programu nebo rozšíření o tematické přednášky
- zajištění domu v okolí pro exkurzi
- možnost dalších kontaktů s firmami a architekty a přednáškovou činnost