Ještě na přelomu tisíciletí byly vlajkovou lodí značky Mediterran série Coppo, Ferrara a Venezia. Tyto série střešních tašek těžily z tradice středomořské architektury, poté však přišla nová etapa, jelikož žádané byly spíše střešní tašky mířící k nám ze západní Evropy. Proto byla v roce 2007 zavedena nová generace střešních krytin – taška Zenit s jednoduchým, pravidelným, obdélníkovým tvarem a přepracovaným homogenním povrchem.
Zenit představovaly svého času zcela nové betonové střešní tašky, nový proud, jehož úspěch byl podtržen inovací v podobě zlepšení povrchové úpravy speciální vrstvou na dvojitém akrylovém nástřiku. A před čtyřmi lety překvapila taška Zenit naprostým unikátem - typem Zenit břidlice. Taška Zenit břidlice připomíná svým reliéfním povrchem přírodní kámen, byť jde opět o tašku betonovou. Tato taška podtrhla individualitu stavebníka, odráží jistotu zastřešení, preciznost odvedeného řemesla, i dynamiku současného světa.
TERRAN má Synus
Dost těžko si lze představit, že s plánovanou změnou značkyMediterran na TERRAN, která probíhala po celý rok 2015, může výrobce přijít s něčím ještě zajímavějším. Zdá se však, že se to povedlo. Nová betonová taška Synus nabízí jedinečný vlnitý profil – sinusoidu. Příčný zvlněný profil však není zajímavý jen po vizuální stránce, hlavní deviza nové střešní krytiny spočívá zejména v její opravdu vysoké pevnosti a z toho vyplývající mimořádné životnosti. Taška Synus je vyrobena z vysoce kvalitního barveného betonu opatřeného dvojnásobnou povrchovou úpravou. Patří do kategorie krytin, jejichž povrch se upravuje nejpoužívanějšími a nejověřenějšími nástřiky. Synus proto disponuje nejen vysokou pevností, ale i dobrou rezistencí, barevnou stálostí a také na pohled atraktivním hladkým provedením. Svou hmotností 3,9 kg/ks je přímo předurčena k rekonstrukcím starších budov (patří k nejlehčím v portfoliu značky Terran) a zároveň nabízí svým elegantním tvarem svému majiteli možnost vyniknout mezi ostatními stavebníky. Taška Synus je mimořádně trvanlivá, odolná vůči vichřicím a mrazům a nabízí garanci třicetileté záruky! Záruka se vztahuje na vodotěsnost, přesnost rozměrů a mrazuvzdornost. Rozměry tašek jsou 330 × 420 mm, spotřeba na 1 m2 je 10 kusů, tašky jsou vhodné na střechy o bezpečných sklonech od 22o. Nabízena je barva hnědá a červená.Betonová střešní krytina je ověřená a oblíbená. Vyniká svou pevností, dlouhou životností, barevnou stálostí, elegancí i poskytovanými zárukami. A právě nová střešní krytina Synus je pozoruhodností v portfoliu nové značky Terran.
Specifika betonové střešní krytiny
Samozřejmě je i od betonové střešní krytiny požadováno chránit dům proti rozmarům počasí, ale též uchovat stálost svých tvarů i barev, nenasákavost a mít vysokou mechanickou odolnost. Těchto vlastností dosahují betonové tašky díky lisovanému betonu a a speciální povrchové ochraně, která je zcela specifická a zajišťuje mimořádnou stabilitu. Ochranná vrstva na povrchu tašek je zcela homogenní - svou barvou se tedy neliší od zbarvení základního betonového materiálu, což nebývá u jiných výrobců samozřejmé. Zásluhou této ochranné vrstvy se tašky stávají naprosto neprostupné pro vodu, což zabrání, aby na ně škodlivě působilo její mrznutí a tání. Značně se tak navíc prodlužuje životnost betonové krytiny. Nízká je i pravděpodobnost uchycení mechu a jiných živých organismů na povrchu tašek. Speciální povrchová vrstva vzdoruje i škodlivým účinkům smogu ve městech se znečistěným ovzduším a kyselým dešťům.Proč přichází značka TERRAN!
Měnit zavedenou značku sice není příliš doporučováno, ale děje se to. Především v případě, že k tomu dochází spolu s jejím výrazným zjednodušením a změna zároveň sleduje aktuální trendy v oboru, ve kterém tato značka působí. Rebranding se tak stane silným impulsem k dalšímu rozvoji nové značky. Původní značka Mediterran vždy zaručovala nadstandardního kvalitu výrobků, přesto je dnes minulostí. Přichází značka TERRAN! O příčinách vedoucí k této změně hovoří jednatel společnosti Mediterran CZ s.r.o., Pavel Suchánek: „Portfolio výrobků naší společnosti se vždycky měnilo v závislosti na specifických požadavcích a potřebách trhu. Samotná značka Mediterran historicky odkazuje na typický svět barev a tvarů krajin v oblasti Středozemního moře. Ovšem výrobky z naší nabídky posledních stavebních sezón spíše sledují současný evropský styl. Vyznačují se moderními a elegantními tvary. I to vedlo k rozhodnutí dokončit rebranding značky zahájený už před třemi lety změnou loga. Od počátku roku 2015 měníme název značky ze slova Mediterran na Terran. Vynecháním přívlastku medi odkazujeme na skutečnost, že výrobky naší společnosti jsou modernější a reprezentují nezávislý dnešní styl. Změna názvu značky na TERRAN ukončila etapu rebrandingu a následuje změny ve struktuře škály našich výrobků.“Je třeba zdůraznit, že se jedná výhradně o změnu značky výrobků, nikoli změnu názvu společnosti, ta nese nadále název Mediterran CZ s.r.o. Nemění se ani žádné vlastnické vztahy ve struktuře firmy. A zbývá dodat, že změna značky z Mediterran na TERRAN probíhá momentálně také na Slovensku a už před rokem k tomu došlo v Maďarsku, Chorvatsku a Rumunsku.