Lindab, přední světový výrobce stavebních komponent ze švédské oceli, dokáže jejich širokou škálu zkombinovat do stavebních systémů, s jejichž využitím lze kompletně postavit nebo opláštit celou budovu. Příkladem využití systému LINDAB STAVBY u komerčních budov je školící a vzdělávací centrum společnosti Ford Motor Company v maďarském městě Szentendre u Budapešti. Jeho kanceláře a učebny využívají zaměstnanci a obchodní zástupci Fordu z celé střední a východní Evropy.
Celý systém LINDAB STAVBY pro dvoupatrovou budovu Fordu se skládá ze sekundární konstrukce obvodových stěn, vlastní fasády z trapézových plechů a veškerých lemovacích prvků. Základem dvoupatrové budovy je hlavní železobetonová montovaná konstrukce s pilíři a nosníky. Pro sekundární konstrukci byl využit lehký ocelový skelet LindabConstruline s nosnou konstrukcí z tenkostěnných ocelových profilů, doplněných minerální vlnou a deskami opláštění a s fasádou z trapézových plechů Lindab. Jednou z velkých výhod tohoto montovaného stavebnicového systému je mimo jiné rychlost výstavby – 4 týdny na technickou přípravu a zhruba 4 měsíce na kompletní realizaci. Malá tloušťka nosných stěn, typická pro LINDAB STAVBY, umožnila vyhovět požadavkům Fordu na co největší užitný prostor a funkčnost ve vzdělávacím centru.
Nosná konstrukce budovy obsahuje obvodové nosné stěny z profilů se štěrbinami RY/SKY šířky 150 mm pro minimalizaci tepelných mostů, vyplněných minerální vlnou na celou šířku profilů. Z interiérové strany byla aplikována parozábrana a vnitřní opláštění ze dvou vrstev sádrokartonových desek oddělených instalační mezerou. Pro vnější vrstvu bylo použito zdvojené opláštění sádrokartonovými deskami a jako fasáda pak vodorovně orientovaný trapézový plech LVP45. Fasáda byla řešena v šedé barvě s modrými doplňky, aby byla v souladu s korporátními barvami Fordu a jeho známého modrošedého loga.
Celá ocelová konstrukce byla staticky posouzena výpočtovými programy Lindab a navržena ve 3D programu Lindab ADT Tools.
Nosná konstrukce budovy obsahuje obvodové nosné stěny z profilů se štěrbinami RY/SKY šířky 150 mm pro minimalizaci tepelných mostů, vyplněných minerální vlnou na celou šířku profilů. Z interiérové strany byla aplikována parozábrana a vnitřní opláštění ze dvou vrstev sádrokartonových desek oddělených instalační mezerou. Pro vnější vrstvu bylo použito zdvojené opláštění sádrokartonovými deskami a jako fasáda pak vodorovně orientovaný trapézový plech LVP45. Fasáda byla řešena v šedé barvě s modrými doplňky, aby byla v souladu s korporátními barvami Fordu a jeho známého modrošedého loga.
Celá ocelová konstrukce byla staticky posouzena výpočtovými programy Lindab a navržena ve 3D programu Lindab ADT Tools.
Zdroj: www.lindab.cz