Pokud máte lodžii nebo balkon a zdá se vám, že tyto prostory nejsou dostatečně využité, nabízí se velice jednoduché a efektivní řešení. Zasklením lodžie nebo balkonu můžete získat další místnost, která se dá využít jako úložné prostory, menší terasa nebo malý skleník.
Rámový systém
Zasklívací systémy mají různé využití. První možností pro zasklení balkonových prostor je rámový systém. Je to posuvný systém z čistého skla s tloušťkou 4-6 mm nebo izolačního dvojskla tloušťky 16 mm a s hliníkovými profily. Vhodný je nejen pro zasklení balkonů a lodžií, ale také výklenků domů nebo pro výrobu zahradních altánů. Systém je odolný proti tepelným ztrátám, skvěle chrání proti nepřízni počasí, hluku, prachu a průmyslovým exhalacím. Díky své uzamykatelnosti je pak i účinnou ochranou proti vloupání.
Rámový systém obsahuje 1-8 posuvných křídel, která pojíždějí po spodní kolejnici a jsou v úrovni zábradlí vedena horní kolejnicí stejného tvaru a nezasahují tedy do vnitřního prostoru lodžie. Ve spodní kolejnici jsou vyražené drenážní otvory pro odtékání dešťové vody. Dokonalá těsnost celé konstrukce je zajištěna bočními uzavíracími profily a konstrukcí vertikálních profilů. Pro trvalé odvětrávání zplodin (například z plynových spotřebičů) jsou v horní a spodní části systému, mezi skleněnými tabulemi a kolejnicemi, vytvořené průduchy.
Rámový systém obsahuje 1-8 posuvných křídel, která pojíždějí po spodní kolejnici a jsou v úrovni zábradlí vedena horní kolejnicí stejného tvaru a nezasahují tedy do vnitřního prostoru lodžie. Ve spodní kolejnici jsou vyražené drenážní otvory pro odtékání dešťové vody. Dokonalá těsnost celé konstrukce je zajištěna bočními uzavíracími profily a konstrukcí vertikálních profilů. Pro trvalé odvětrávání zplodin (například z plynových spotřebičů) jsou v horní a spodní části systému, mezi skleněnými tabulemi a kolejnicemi, vytvořené průduchy.
Maximální rozměry zasklívaného prostoru jsou 12,0 x 2,5 m a při kombinaci s pevnými okny se tyto rozměry mohou dál zvětšovat. Hmotnost při výšce zasklení 1,5 m na běžný metr je 23 kilogramů při použití izolačního skla tloušťky 4 mm, 40 kg pak při výšce zasklení 1,5 m a při použití izolačního dvojskla tloušťky 16 mm.
Posun křídel je zajištěn nerezovými samomaznými ložisky s plastovou bandáží. Ložiska jsou uložena v rohovnících. Křídla se mohou posunovat k pravé nebo levé straně, případně od středu k oběma stranám. Posunují se pomocí tlaku ruky a posun jednoho křídla je umožňuje madlo. Kolejnice jsou vyrobené z hliníkové slitiny a povrchově upravené práškovým vypalovaným lakem. Tím je zaručena dostatečná antikorozní ochrana materiálu a díky tomu i jeho dlouhá životnost. Kartáčkové mohérové těsnění pak zajistí dokonalé utěsnění proti srážkám, větru a prachu
Posun křídel je zajištěn nerezovými samomaznými ložisky s plastovou bandáží. Ložiska jsou uložena v rohovnících. Křídla se mohou posunovat k pravé nebo levé straně, případně od středu k oběma stranám. Posunují se pomocí tlaku ruky a posun jednoho křídla je umožňuje madlo. Kolejnice jsou vyrobené z hliníkové slitiny a povrchově upravené práškovým vypalovaným lakem. Tím je zaručena dostatečná antikorozní ochrana materiálu a díky tomu i jeho dlouhá životnost. Kartáčkové mohérové těsnění pak zajistí dokonalé utěsnění proti srážkám, větru a prachu
Bezrámový systém
Bezrámový systém je stejně dobře využitelný jako systém rámový, má však svá specifika a jiné technické parametry. Křídla bezrámového systému mají tloušťku 6 mm a hrany broušené. Skleněné tabule jsou vsazené do plastových dílců zajišťujících posun křídel a jejich otvírání. Bezrámový sytém může obsahovat 2 - 16 křídel a opět je zde zajištěna dokonalá infiltrace pomocí průduchů a odtok dešťové vody drenážními otvory. Sytém je nezavěšený, celou váhu přenáší na spodní pojezdový profil.
Otevírání jednotlivých křídel je díky originálnímu řešení možné jen v jediném místě, v takzvaném parkovišti, kde se křídla otáčí na čepech plastových dílů. Po doražení křídla do tohoto místa, je možné ho otočit směrem do lodžie. To umožňují trny rohů, které mají kruhový průřez a okolo kterých se křídla otáčí. Pro každé křídlo je použité samostatné parkoviště.
K hornímu i spodnímu profilu mohou být připevněné okapové lišty, vyrobené z hliníkového případně pozinkovaného plechu a v barevné úpravě podle přání zákazníka či charakteru stavby. Maximální rozměry zasklívaného prostoru jsou 12,0 m x 1,7 m a opět je možné tyto rozměry zvětšovat v kombinaci s pevnými okny. Hmotnost oken na běžný metr je 27 kilogramů. Pro těsnění křídel mezi sebou a křídel a profilů je použit silikon. Jeho přiléhavost zajišťuje dokonalé utěsnění proti srážkám, větru a prachu. Těsnění také zvyšuje zvukovou nepropustnost spár.
K hornímu i spodnímu profilu mohou být připevněné okapové lišty, vyrobené z hliníkového případně pozinkovaného plechu a v barevné úpravě podle přání zákazníka či charakteru stavby. Maximální rozměry zasklívaného prostoru jsou 12,0 m x 1,7 m a opět je možné tyto rozměry zvětšovat v kombinaci s pevnými okny. Hmotnost oken na běžný metr je 27 kilogramů. Pro těsnění křídel mezi sebou a křídel a profilů je použit silikon. Jeho přiléhavost zajišťuje dokonalé utěsnění proti srážkám, větru a prachu. Těsnění také zvyšuje zvukovou nepropustnost spár.
Údržba skel jak rámového tak bezrámového sytému je velice jednoduchá. Mytí skel je možné z vnitřní strany bez nutnosti vysazování křídel. Mytí skel z vnější strany je u rámového systému umožněné tak, že se skla dají bez problému vysadit z kolejnic, u bezrámového systému je pak stačí přesunout do parkoviště. Jednotlivé profily lze pohodlně vyčistit vlhkým hadrem.