Dobrý den,



mám pronajatý dům k podnikání. Mám v úmyslu provést kompletní rekonstrukci odpojeného ústředního vytápění. Radiátory a rozvod vody je v dezolátním stavu. Bývalá plynová kotelna též. Plyn je v budově odpojen přibližně 8 let. Potřebuji projektovou dokumentaci na rekonstrukci ústředního topení? Kdo je povinen projektovou dokumentaci zajistit? Majitel nemovitosti nebo já jako nájemce? Mám ohlašovací povinnost na stavební úřad.



Děkuji Tomáš Jelínek


Odpověď

Podívejte, toto asi nebude každý stavební úřad posuzovat stejně. §103 stavebního zákona 183/2006Ssb. v platném znění v odstavci 1 c) hovoří následovně. „ Stavební povolení ani ohlášení stavebnímu úřadu nevyžadují: udržovací práce, jejichž provedení nemůže negativně ovlivnit zdraví osob, požární bezpečnost, stabilitu, vzhled stavby, životní prostředí nebo bezpečnost při užívání a nejde o udržovací práce na stavbě, která je kulturní památkou“. To znamená v tom to případě, pokud to takto stavební úřad vyhodnotí, nepotřebujete ani projekt, ani žádný „papír“ od stavebního úřadu. Ale je tu ale - různě se bude posuzovat výměna plynového kotle. Určitě budete osazovat kondenzační kotel (turbo) a původně pravděpodobně tam byl atmosférický kotel. Takže ten kotel bude mít jiné parametry, jinou hlučnost a jinou spalinovou cestu. I když jeho parametry z hlediska životního prostředí budou lepší, je to změna, může k tomu stavební úřad chtít stanovisko životního prostředí z hlediska znečištění ovzduší …. Z toho následně může stavební úřad vyhodnotit, že to vyžaduje stavební povolení (ohlášení) se vším všudy. Takže šel bych se zeptat na váš stavební úřad.

Co se týká, kdo co bude platit, je třeba pečlivě přečíst vaši nájemní smlouvu, případně občanský zákoník. Prostě najít s vlastníkem objektu dohodu. Žádat může vlastník a nebo nájemce (s plnou mocí nebo souhlasem vlastníka). Kdo žádá, tem pak úřadu dokládá požadované podklady řízení…..

Městský úřad Jindřichův Hradec - Odbor výstavby a územního plánování