Dobrý den chtěl bych se zeptat, manželka provozuje živnost v pronajatých prostorech, které jsme na vlastní náklady zrekonstruovali. Jelikož stavební úřad neschválil rekonstrukci prostorů formou ohlášení stavby, byli jsme nuceni provést rekonstrukci formou stavebního řízení (na stavební povolení). Po provedené kolaudaci majitel objektu požaduje po nás vydání stavební dokumentace. Můj dotaz zní. Jsem povinen vydat stavební dokumentaci majiteli objektu, který byl účastníkem stavebního řízení? Podotýkám, že investorem stavby jsem byl já a veškeré náklady za stavební dokumentaci jsem financoval z vlastních zdrojů. Za Vaši odpověď předem děkuji
Požadavek vlastníka stavby je v tomto případě oprávněný. Stavební zákon ve svém ustanovení odst. 1 § 125 totiž vlastníkovi stavby ukládá povinnost po celou dobu trvání stavby uchovávat ověřenou dokumentaci, odpovídající jejímu skutečnému provedení podle vydaných povolení. Z uvedeného vyplývá, že vlastník stavby (nikoliv její nájemci) musí disponovat dokumentací a doklady, na základě kterých byla schválena stavba samotná i její změny. Schválené změny stavby nezanikají ukončením živnosti nebo vystěhováním pronajímatele.