Výhody sekčních garážových vrat Jsou ideálním řešením pro garáže s jakkoli omezeným prostorem u stavebního otvoru (vstupu), ale i pro garáže, postavené přímo na stavební linii (před vraty je veřejný chodník či vozovka). Při jejich otevírání se uvolní celý stavební otvor (žádné křídlo nám před garáží ani v ní nezabírá místo). Lamely sekčních vrat nemohou sevřít prsty a jednotlivé sekce mají výborné izolační vlastnosti. Sekční vrata ovládáme pohonem s dálkovým ovládáním a při výpadku proudu i manuálně. Vybavit pak garáž můžeme i vedlejšími vchodovými dveřmi se stejným designem. Podstatnou výhodou sekčních vrat je i jejich dlouhá životnost. Na jakém principu fungují? Sekční vrata se otevírají svisle, kdy sekce zajíždějí pod strop v takzvaných vodících drahách. Sekční garážová vrata tvoří ucelený systém, který se skládá z vodící dráhy, pantů, pružin, koleček, hřídele a jednotlivých sekcí. Pružiny pak vyvažují váhu (hmotnost) vrat. Používají se pružiny tažné a torzní a jsou vybavené pojistkou, bránící jejich přetržení. Veškeré kovové příslušenství sekčních vrat je ochráněné žárovým zinkováním před korozí. Jednotlivé sendvičové panely vrat jsou široké od 20 do 45 mm (dle výrobce) a celoobvodovým těsněním. Způsob ovládání Nejvhodnější a zároveň i nejčastější ovládání sekčních vrat je pomocí pohonu a dálkového ovládání. Nejčastěji se setkáme s podstropním pohonem, který je umístěný v ose vrat (ve středu). Běžný je však i boční integrovaný pohon, kdy dokonce uspoříme místo pro nadpraží. Navíc lze vrata ovládat i ručně. Takové ovládání oceníme, pokud garáž nevyužíváme příliš často, nebo při výpadku proudu, kdy nám nic jiného ani nezbude. Nejčastější parametry pro stavební připravenost výška nadpraží je alespoň 25 cm, vrata však lze většinou instalovat i při nižším nadpraží (7 až 10 cm pro ruční ovládání, 10 až 15 cm pro ovládání pohonem) šířka ostění je alespoň 10 cm