Mezi všemi typy garážových vrat vedou v současnosti na plné čáře právě sekční garážová vrata a to musí mít nějaký důvod. Podívejme se jim trochu na zoubek.
Jak sekční vrata fungují
Jednotlivé sekce vrat se vysouvají ve vodicích drahách podél zdi pod strop – vrata tak zabírají pouze místo pod stropem a nijak nezasahují do prostoru garáže ani před ní. Díky tomu jsou ideálním řešením pro garáže s jakkoli omezeným prostorem u stavebního otvoru (vstupu), případně pro garáže postavené přímo na stavební linii, kdy je přímo před vraty garáže veřejný chodník či vozovka.V drtivé většině případů se dnes sekční garážová vrata instalují i s elektrickým pohonem, případně lze pohon nainstalovat i dodatečně. Pohony ovládané kapesními dálkovými ovládači se už staly běžnou součástí našich životů, protože představují praktický a příjemný komfort. I v případě výpadku elektřiny lze přitom sekční vrata snadno manuálně otevřít.
Sekční vrata a jejich hlavní výhody
Za velkou oblibou sekčních garážových vrat stojí jejich výborné technické parametry a příznivá cena. K hlavním výhodám sekčních vrat patří jejich již zmíněná prostorová nenáročnost, nízká hlučnost a dobré tepelně izolační vlastnosti. Kvalitní sekční vrata jsou výborně utěsněna jak po celém obvodu, tak mezi jednotlivými sekcemi. Skvěle se tedy hodí do stavebního otvoru zateplených garáží.Sekční garážová vrata nabízejí velmi dlouhou životnost a to i při vysokém provozním zatížení. K dalším přednostem sekčních vrat patří eliminace nadpraží a spodního rámu. Hodí se jak pro garáže pro jeden vůz, tak pro dvojgaráže, přičemž není průjezd stavebním otvorem nijak zúžen.
Také vyžadovaná stavební připravenost není oproti jiným typům garážových vrat tak náročná. Nejčastější parametry pro stavební připravenost jsou následující:
- výška nadpraží je alespoň 25 cm, vrata však lze většinou instalovat i při nižším nadpraží (7 až 10 cm pro ruční ovládání, 10 až 15 cm pro ovládání pohonem)
- šířka ostění je alespoň 10 cm