Transportbeton je takový beton, jehož složky byly nadávkovány a zamíchány mimo staveniště ve stabilní míchačce, načež je beton dodáván v čerstvém stavu na místo potřeby. Společnost
ČR Beton Bohemia s.r.o. však také disponuje divizemi, které se zabývají podlahovými betony strojně hlazenými, dálničním betonem a monolitickými betonovými stavbami.
Čerstvý beton
Čerstvý beton je takový beton, který byl právě vyroben a a ve zpracovatelném stavu je dodáván na místo ukládky. Tento beton se na stavbě ukládá do bednění, používá se na základy a desky rodinných domů a jiné monolitické konstrukce. Beton se ukládá přímo z mixu (autodomíchávače) a na nedostupná místa se dá i čerpat čerpadlem betonových směsí. Čerstvý beton je v předepsané konzistenci a je schopen zhutnění normálním způsobem, nebo za pomoci vibrátorů. Čerstvý beton se rozlišuje podle své třídy, stupně vlivu prostředí a konzistence.
Společnost ČR Beton Bohemia s.r.o. dodává svým zákazníkům prostřednictvím vlastních a majetkově propojených betonáren betony dle platných norem v široké paletě pevnostních tříd. Ve snaze maximálně uspokojit požadavky zákazníků, spolu s odborníky v oboru, pracují na zvyšování kvality svých služeb a rozšiřování sortimentu podle aktuálních trendů na trhu. Vyráběné transportní betony slouží všem zákazníkům, od malých až po velké k uspokojení jejich potřeb při realizacích staveb.
Transportní betony se vyrábějí celoročně V zimním období je možné využít služeb betonáren se zimním provozem, kde je možnost ohřevu vody a kameniva, popřípadě se dají také použít speciální přísady pro rychlejší náběhy betonů. Ze strany odběratele se ale nesmí podcenit následné ošetřování uložené směsi tak, aby nedošlo k jejímu zmrznutí. Transportní betony jsou vyráběné v souladu s platnými normami.
Běžně jsou vyráběné betony pevnostních tříd od C8/10, C 12/15, C 16/20, C 20/25, C 25/30, C 30/37. Při výrobě betonových směsí se používá cement, různé frakce kameniva, například písek 0/4, drtě 4/8, 8/16, 11/22, přísady a příměsi. Transportbetony se mohou podle místa uložení dále rozdělovat na betony odolné působení vlhkosti, mrazu, agresivnímu prostředí apod.
Samostatnými kapitolami firmy ČR Beton Bohemia s.r.o. jsou divize zabývající se strojně hlazenými betonovými podlahami, které předčí v mnoha ohledech podlahy anhydritové (divize Průmyslové podlahy), dále monolitickými betonovými stavbami a pak také betonem dálničním pro ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic), ale i betonovými vozovkami bez dalších finálních povrchů.
Strojně hlazené betonové podlahy jsou stejně tak rovinné jako podlahy anhydritové, navíc však snesou zatížení vlhkostí a vodou a jsou o poznání levnější. Dálniční beton se využívá při realizacích mostů a jejich nosných konstrukcí, ale i jako podklad pod finální povrchy dálnic zlepšující jejich odolnost. Monolitické betonové stavby dosahují neuvěřitelné odolnosti a pevnosti. Realizovat lze tímto způsobem výškové budovy, podzemní stavby, ale i rodinné domy a komerční objekty.
Zdroj: crbeton.cz