zobrazit 5 fotek Jednou z nejdůležitějších vymožeností antické Římské říše byly dlážděné silnice, které vedly do vzdálenosti tisíců kilometrů. Byla to civilizace, která zajišťovala rychlou dopravu lidí, zpráv a zboží. Nad někdejší vymožeností dnes mnozí naříkají. Tvrdí, že je to zastavování krajiny a ptají se, kde zůstává příroda. Z reálného pohledu však musíme uznat, že žádné alternativy pro dlažbu ulic, náměstí a cest neexistují. My sami a naše vozidla, počínaje kolem a dětským kočárkem až po kamiony, bychom utonuli v blátě a nikam bychom se nedostali.
Malty Remmers na spárování dlažby
Dlažba je výtvarným prvkem dopravních a obytných zón a veřejných prostranství. Malty jsou nabízené jednosložkové a dvousložkové, pro všechny druhy zátěže. Jsou odolné vůči pohonným hmotám, posypovým solím a mrazu.
Malty na spárování dlažby pro všechny druhy zátěže
Zatížitelné a dekorativní dlážděné plochy kladou na spárovací maltu vysoké požadavky. Má být vodopropustná a odolná vůči olejům, solím a pohonným hmotám, schopná vysoké zátěže a vhodná pro strojové čištění ulic. Samozřejmě také šetrná vůči životnímu prostředí a nadto ještě zpracovatelná bez prostojů.
Malty na spárování dlažby se snadno zpracovávají pomocí běžných nástrojů dostupných na staveništi. Po zaschnutí není třeba žádné další zpracování. Bezproblémové je i čištění nářadí a ploch vodou. Spáry jsou pevné, vysoce zatížitelné a snižující riziko úrazu, jsou odolné vůči posypovým solím, olejům, pohonným hmotám a mrazu. Čištění dlažby je snadné, nedochází k vymývání písku. Spáry mají přirozený vzhled díky pískovému barevnému odstínu. Materiál je nakonec i šetrný vůči životnímu prostředí.
Pro běžnou pouliční dopravu je určena hmota PFLASTERFUGEN MÖRTEL 2K WA. Obzvláště pro dláždění silně zatížených dopravních ploch uložených v betonovém nebo maltovém loži, jako jsou nákupní zóny, parkoviště a nakládací plochy. Vhodná je i pro strojové čištění ulic, nemá však drenážní funkci. Malta je vyrobena na bázi epoxidové pryskyřice, doba její reakce v nádobě je 35 min. při 20 oC, dosahuje pevnosti v tlaku (7 dnů) 50,0 N/mm2 a pevnosti v tahu při ohybu (7 dnů) 15,0 N/mm2. Nabízena je v barvě pískové.
Pro pěší zóny a dopravní plochy je určena hmota PFLASTERFUGENMÖRTEL M. Je to hydraulicky rychle tuhnoucí minerální spárovací malta pro dlažbu z betonu a přírodního kamene, velkorozměrové desky z přírodního a umělého kamene a kvádry z přírodního kamene a betonu. Její základ tvoří speciální cementy, kvalitní kamenivo a speciální příměsi a přísady. Nabízena je v barvě cementově šedá, o zrnitosti 0 až 2 mm. Určena je pro šířku spár 4 až 30 mm. Doba jejího zpracování činí minimálně 60 minut a malta dosahuje pevnosti v tlaku 25 N/mm2.
Pro pěší zóny a zahrady je určena hmota PFLASTERFUGENMÖRTEL 1K. Ideální je pro plochy s mírnou zátěží, jako jsou zahrady a zahradní cesty, vnitřní dvory, prostranství a plochy určené čistě pro pěší pohyb, jakož i pro opravu starých dlažebních ploch. Její základ tvoří hotová malta na spárování dlažby na bázi polybutadienu. Hustota hmoty je cca 1,7 g/cm3, doba reakce v nádobě 30 min. při 20 oC, pevnost v tlaku (7 dnů) 11,0 N/mm2 a pevnost v tahu při ohybu (7 dnů) 7,0 N/mm2. Barva hmoty je písková nebo šedá.