Keytone patří mezi školy nového typu, kde školní lavice sice najdete, ale rozhodně už nejsou dominantou a potřebnou součástí výuky. Průměrný Evropan tráví 90 % svého volného času v místnosti, proto si majitelka a zakladatelka školy Vitalin Maydich dobře uvědomuje vliv prostředí a designu na výchovu a vzdělávání dětí.
Interiér školy vytvořila Jola Malik Kowalewska, prostorová terapeutka, která využívá dětskou psychologii v prostoru již několik let. „Každá barva a věc má svůj důvod. Složení barev je extrémně důležité. Pro nejmenší máme například námořnickou místnost v barvách modré, bílé a s motivy červené. Třída pro teenagery je výrazná, barevná, s motivy grafitů, komiksů nicméně doplněna zelenou barvou zmenšující pocit napětí. Třída pro rodiče a pořádání akcí je jemně fialová, místy starorůžová či bledě modrá. Tato kombinace má známý vliv na psychiku - povzbuzuje fantazii a rozvoj intuice,“ provází školou Kowalewska.
Aby se děti cítily v prostoru útulně, jsou stropy opticky sníženy bohatou tematickou výzdobou, která se pravidelně a často obměňuje. Ve většině kurzů jsou stoly používány jen částečně. Ve třídách bylo spíš myšleno na jednotlivá stanoviště pro čtení s polštářky a měkkým kobercem, nízkými stoly pro výtvarnou činnost a stanovišti pro nádoby a pomocné práce.
Všechny místnosti byly navrženy tak, aby vyhovovaly Sensory English, metodě, pomocí které jazyková škola Keytone vyučuje. Rodilí mluvčí zde pracují s dětmi ve věku od 1 roku do 15 let v malých skupinkách a učí se cizí jazyk stejně jako svůj rodný. Společně pečou, sází květiny, malují a zkoumají vše, co jim interaktivní třídy nabízejí. Pomocí svých smyslů si tak nejlépe zapamatovávají jednotlivá slovíčka a fráze.
Vytvořit designové a rozvojové prostředí pro děti podle Kowalewské není o financích. „Nám se podařilo využit vlastnosti vzdušných velikých prostor, které objekt nabízel. Pokud jsme potřebovali přesunout pozornost jinam, podařilo se nám to díky jednoduchým a levným doplňkům. Nakonec nám stačila o poznání menší investice a trochu více naší dřiny, ale výsledek stojí za to,“ dodala.
Aby se děti cítily v prostoru útulně, jsou stropy opticky sníženy bohatou tematickou výzdobou, která se pravidelně a často obměňuje. Ve většině kurzů jsou stoly používány jen částečně. Ve třídách bylo spíš myšleno na jednotlivá stanoviště pro čtení s polštářky a měkkým kobercem, nízkými stoly pro výtvarnou činnost a stanovišti pro nádoby a pomocné práce.
Všechny místnosti byly navrženy tak, aby vyhovovaly Sensory English, metodě, pomocí které jazyková škola Keytone vyučuje. Rodilí mluvčí zde pracují s dětmi ve věku od 1 roku do 15 let v malých skupinkách a učí se cizí jazyk stejně jako svůj rodný. Společně pečou, sází květiny, malují a zkoumají vše, co jim interaktivní třídy nabízejí. Pomocí svých smyslů si tak nejlépe zapamatovávají jednotlivá slovíčka a fráze.
Vytvořit designové a rozvojové prostředí pro děti podle Kowalewské není o financích. „Nám se podařilo využit vlastnosti vzdušných velikých prostor, které objekt nabízel. Pokud jsme potřebovali přesunout pozornost jinam, podařilo se nám to díky jednoduchým a levným doplňkům. Nakonec nám stačila o poznání menší investice a trochu více naší dřiny, ale výsledek stojí za to,“ dodala.