Bytové i nebytové prostory vyžadují nejen soustavnou údržbu, ale také široké spektrum správcovských služeb. Které konkrétní služby se uplatňují při správě a údržbě nebytového fondu? Současným trendem je komplexní přístup, díky němuž se i náročná správa administrativních budov, komerčních budov nebo základních a mateřských škol stane bezproblémová, zodpovědná a efektivní.
Pro správu a údržbu nejen bytových, ale také nebytových prostor se vyplatí oslovit profesionály. Činností, které se pojí se správcováním a údržbou budov, je mnoho a pro kvalitní výsledky se osvědčuje zejména využívání zkušeností tímto směrem zaměřených firem.
Samozřejmostí je zajištění veškeré administrativy, vedení smluv, kontroly plateb a také havarijní služba, která je k dispozici 24 hodin denně.
Individuální přístup
V dnešní době se správa objektů a s ní související služby vždy odvíjí od konkrétních potřeb. Do správy se totiž počítá nejen udržování objektu a administrativní činnost, ale velice často se realizují i projekty pro modernizaci nebo rekonstrukci budov. Tyto zásahy vyžadují zajištění realizace včetně mnoha potřebných dokumentů. Právě proto se vyplatí profesionální služby.Komplexní zajištění správy
Správa a údržba fondu zahrnuje provádění běžné údržby v podobě instalatérských, topenářských a elektroinstalačních prací. Udržování stavu budovy si někdy vyžádá drobné stavební údržby nebo středně velké opravy. Některé opravy sice může realizovat vlastní personál, ale na mnoho úkonů musíme oslovit externí pracovníky – zvláště pro generální opravy.Samozřejmostí je zajištění veškeré administrativy, vedení smluv, kontroly plateb a také havarijní služba, která je k dispozici 24 hodin denně.
Správní činnost
Na začátku správní činnosti stojí technická prohlídka objektu, posouzení aktuálního stavu a určení priorit pro budoucí záměry v budově. Podle těchto výchozích bodů se mohou připravit plány úprav, oprav a návrhy možných řešení pro další investice do objektu včetně finančních rozpočtů.Administrativní agenda se týká např. vystavení a evidence veškerých smluv, vedení účetnictví – týkající se daného objektu, aktualizace dokumentů a evidenčních listů, evidence zajišťování revizních prohlídek v předepsaných termínech, vedení smluv s dodavateli služeb a kontrola jejich plnění, poradenská činnost nejen v právní oblasti atd. Důležité je také zajištění naplňování všech povinností provozovatele či vlastníka, které vyplývají z právních, bezpečnostních, hygienický a požárních předpisů.
Stavební činnost a údržba objektů
Stavební činnost i údržba zahrnují zajištění financování, zpracování projektu, vyřízení povolení, samotnou realizaci úpravy, stavební dozor a technické kontroly. Konkrétně se jedná o sanační práce, různé montáže, zednické a obkladačské, malířské a natěračské práce, zámečnické, truhlářské práce a další. Další samostatnou kapitolu tvoří revitalizace objektů v podobě zateplování a úprav fasád, výměny oken, rekonstrukce střech, půdní vestavby a další zásadní stavební zásahy. Opět záleží na konkrétních požadavcích ve prospěch objektu a na individuálním přístupu.