Představujeme jednu příjemnou novinku, zmodernizované míchací centrum pro výrobu transportbetonu, které bylo uvedeno do provozu 1. dubna. Díky modernizaci byla trojnásobně zvýšena výrobní kapacita centra, které se tak dostalo na výkon minimálně 50 kubíků za hodinu. Více v rozhovoru s majitelem firmy HB Beton.
HB Beton právě stojí na prahu nové hlavní sezóny. Vstupujete do ní s nějakou novinkou?
Pro naše zákazníky jsme připravili jednu příjemnou novinku, a to v podobě zmodernizovaného míchacího centra pro výrobu transportbetonu, které bylo uvedeno do provozu 1. dubna. Díky modernizaci byla trojnásobně zvýšena výrobní kapacita centra, které se tak dostalo na výkon minimálně 50 kubíků za hodinu.
Co navýšení kapacity znamená v praxi?
Dokážeme dnes nejen vyrobit opravdu velké množství transportbetonu, ale především jsme výrazně zkrátili dobu míchání, a to samozřejmě i u menších objemů. Ranní špičky, v nichž zákazníci museli na trasportbeton čekat třeba i půl hodiny, by tak měly vzít za své. V naší nabídce figuruje široká škála betonů konstrukčních, potěrových, vodostavebních i silničních. Na celý výrobní sortiment má HB beton certifikaci podle zákona a naše betony neobsahují radioaktivní popílek.
Kdy si mohou zákazníci pro beton přijet?
Od dubna byl v míchacím centru, jehož vlastní činnost je přesně řízená počítačem, zahájen sobotní provoz, takže v sobotu je trasportbeton míchán od 6 hodin minimálně do 14 hodin a dle potřeby i déle. Ve všední den pak je otevřeno až do 15 hodin a podle potřeb zákazníka třeba i do 18 nebo 19 hodin. Množství není nijak omezeno a bližší informace najdou zájemci na internetových stránkách naší firmy www.hbbeton.cz. Betony přitom dokážeme nejen vyrobit, ale v případě zájmu zákazníka i dopravit do okruhu zhruba 30 kilometrů.
Pro naše zákazníky jsme připravili jednu příjemnou novinku, a to v podobě zmodernizovaného míchacího centra pro výrobu transportbetonu, které bylo uvedeno do provozu 1. dubna. Díky modernizaci byla trojnásobně zvýšena výrobní kapacita centra, které se tak dostalo na výkon minimálně 50 kubíků za hodinu.
Co navýšení kapacity znamená v praxi?
Dokážeme dnes nejen vyrobit opravdu velké množství transportbetonu, ale především jsme výrazně zkrátili dobu míchání, a to samozřejmě i u menších objemů. Ranní špičky, v nichž zákazníci museli na trasportbeton čekat třeba i půl hodiny, by tak měly vzít za své. V naší nabídce figuruje široká škála betonů konstrukčních, potěrových, vodostavebních i silničních. Na celý výrobní sortiment má HB beton certifikaci podle zákona a naše betony neobsahují radioaktivní popílek.
Kdy si mohou zákazníci pro beton přijet?
Od dubna byl v míchacím centru, jehož vlastní činnost je přesně řízená počítačem, zahájen sobotní provoz, takže v sobotu je trasportbeton míchán od 6 hodin minimálně do 14 hodin a dle potřeby i déle. Ve všední den pak je otevřeno až do 15 hodin a podle potřeb zákazníka třeba i do 18 nebo 19 hodin. Množství není nijak omezeno a bližší informace najdou zájemci na internetových stránkách naší firmy www.hbbeton.cz. Betony přitom dokážeme nejen vyrobit, ale v případě zájmu zákazníka i dopravit do okruhu zhruba 30 kilometrů.
Co dokáže HB beton, pokud jde o trasportbeton, nabídnout více než konkurence?
Vedle kvalitního transportbetonu a již zmiňovaného servisu nabízíme především komplexnější služby. Zákazníkovi, pokud má o to zájem, dodáme nejen trasportbeton, ale i ostatní výrobky z betonu. V nabídce máme také zhotovení výztuží do betonu (třmínky i svařence) nebo prodej kari sítí a jiných armovacích materiálů.
HB beton zaměstnává více než 70 zaměstnanců. To je více než loni?
Ano a dokonce jsme v letošním roce ani nemuseli sáhnout k nepopulárním opatřením jako je propuštění zaměstnanců - byť třeba jen na několik měsíců. Naopak se nám pro všechny pracovníky podařilo udržet pracovní pozice a ještě přijímáme nové.
Znamená to, že HB beton nemá o práci nouzi?
Znamená to, že v této chvíli máme zajištěn dostatek zakázek. Je třeba dodat, že termín všech zakázek se oproti minulosti výrazně zkracuje: zatímco dříve jsme po nabrání zakázek věděli, že máme zajištěnu práci na půl roku, dnes máme jistotu tak na jeden měsíc, ale dále již zpravidla příliš nevidíme.
Vedle kvalitního transportbetonu a již zmiňovaného servisu nabízíme především komplexnější služby. Zákazníkovi, pokud má o to zájem, dodáme nejen trasportbeton, ale i ostatní výrobky z betonu. V nabídce máme také zhotovení výztuží do betonu (třmínky i svařence) nebo prodej kari sítí a jiných armovacích materiálů.
HB beton zaměstnává více než 70 zaměstnanců. To je více než loni?
Ano a dokonce jsme v letošním roce ani nemuseli sáhnout k nepopulárním opatřením jako je propuštění zaměstnanců - byť třeba jen na několik měsíců. Naopak se nám pro všechny pracovníky podařilo udržet pracovní pozice a ještě přijímáme nové.
Znamená to, že HB beton nemá o práci nouzi?
Znamená to, že v této chvíli máme zajištěn dostatek zakázek. Je třeba dodat, že termín všech zakázek se oproti minulosti výrazně zkracuje: zatímco dříve jsme po nabrání zakázek věděli, že máme zajištěnu práci na půl roku, dnes máme jistotu tak na jeden měsíc, ale dále již zpravidla příliš nevidíme.
Takže pro majitele firmy je to život hodně neklidný?
Ano, je to doba hodně neklidná. Navíc ceny, za které se prodávalo dříve, jsou již minulostí - dnes se běžně prodává o 20 až 30 procent levněji než třeba před dvěma roky. Při vyšších nákladech se tedy paradoxně prodává za nižší cenu, což je samozřejmě možné jen díky tomu, že naše marže jde stále dolů. Je to tedy spíše o přežíváním než o nějakém velkém investování. Na druhou stranu, kdo chce dnes stavět, má naopak jedinečnou příležitost: ceny jsou od loňska stlačeny na absolutní minimum a když přičteme chystané zvýšení DPH, je na zahájení výstavby nejlepší čas.
Město Jindřichův Hradec je v regionu významným investorem. Očekáváte nějaké jeho zakázky?
Zatím nevíme o tom, že by se odehrávala nějaká větší zakázka, na které bychom se jako firma mohli podílet. Zřejmě by v tomto směru pomohla průmyslová zóna, ale zatím se tohoto úkolu v Jindřichově Hradci ujímají spíše soukromé subjekty než veřejná část města, takže ještě není zřejmé, do jaké míry to vedení města s podporou podnikání myslí skutečně vážně. Jisté je naopak jedno: pokud nebudou žít rozumným způsobem firmy, nebudou se mít dobře ani obyvatelé města a regionu. Ze státního rozpočtu se všichni neuživí.
Ano, je to doba hodně neklidná. Navíc ceny, za které se prodávalo dříve, jsou již minulostí - dnes se běžně prodává o 20 až 30 procent levněji než třeba před dvěma roky. Při vyšších nákladech se tedy paradoxně prodává za nižší cenu, což je samozřejmě možné jen díky tomu, že naše marže jde stále dolů. Je to tedy spíše o přežíváním než o nějakém velkém investování. Na druhou stranu, kdo chce dnes stavět, má naopak jedinečnou příležitost: ceny jsou od loňska stlačeny na absolutní minimum a když přičteme chystané zvýšení DPH, je na zahájení výstavby nejlepší čas.
Město Jindřichův Hradec je v regionu významným investorem. Očekáváte nějaké jeho zakázky?
Zatím nevíme o tom, že by se odehrávala nějaká větší zakázka, na které bychom se jako firma mohli podílet. Zřejmě by v tomto směru pomohla průmyslová zóna, ale zatím se tohoto úkolu v Jindřichově Hradci ujímají spíše soukromé subjekty než veřejná část města, takže ještě není zřejmé, do jaké míry to vedení města s podporou podnikání myslí skutečně vážně. Jisté je naopak jedno: pokud nebudou žít rozumným způsobem firmy, nebudou se mít dobře ani obyvatelé města a regionu. Ze státního rozpočtu se všichni neuživí.