Společnost ABF je lídrem na poli veletržní správy a výstavnictví. Plány pro letošní rok, zajímavosti, novinky či číselné informace přináší v krátkém rozhovoru paní Maria Wohlrabová, ředitelka obchodního týmu.
1.) Kolik vystavovatelů se minulý rok jarních veletrhů zúčastnilo a kolik jich máte v současnosti?
V roce 2010 soubor veletrhů pro bydlení, rodinu a volný čas obsadil celé letňanské výstaviště. Nastala potřeba koncept rozdělit a přesněji zacílit na návštěvníky. Součástí byly projekty FOR KIDS, FOR SENIOR, FOR TRAVEL.Na těchto 3 akcích se účastnilo tři sta třicet pět vystavovatelů na ploše 3561 m2.
Veletrhy o bydlení se vyčlenily v samostatný projekt s odbornějším zaměřením, a vytvořily soubor veletrhů pro bydlení, veřejné prostory a zeleň. Soubor veletrhů FOR FAMILY se osamostatnil v soubor veletrhů pro rodinu a volný čas. Zůstaly starší 3 projekty FOR KIDS, FOR SENIOR a FOR TRAVEL. Soubor byl doplněn o veletrh pro domácí mazlíčky – FOR PETS, reflektující na současný vývoj, kdy se počet chovatelů a jejich poptávka po specializovaných produktech a službách stále zvyšuje.
Téma rodiny je velmi aktuální
V roce 2011 se souboru účastní čtyři sta dvanáct vystavovatelů na prodané výstavní ploše 5 520 m2.Počet vystavovatelů se oproti loňskému ročníku zvýšil o dvacet čtyři procent. S větším počtem vystavovatelů se také rozšířila velikost plochy, celkově až o padesát pět procent. Díky větší specializaci projektu roste zájem o veletrh ze strany vystavovatelů - po zkušenostech a úspěchu z minulých ročníků vystavovatelé objednávají výrazně větší plochy.
2.) Jaká je cílová skupina bloku FOR FAMILY, kdo je typický návštěvník veletrhu?
Typickým návštěvníkem souboru FOR FAMILY je celá rodina. Rodiče, děti, senioři. Tedy především koncový zákazník, který přímo na místě zboží nakupuje či objednává. Také se ale seznamuje s možnostmi trhu, s výrobci a jejich výrobky. Nejde tedy jen o přímý prodej, ale také o prezentaci značek a novinek. To pak přináší zvýšený prodej v kamenných obchodech.3.) V jaké sekci cítíte největší nárůst?
Největší nárůst sledujeme u projektu FOR SENIOR. Projekt je jediný svého druhu v České republice. Senioři jsou velmi zajímavou skupinou pro cílený marketing a rok od roku se její početnost zvyšuje. Zvláště v Praze ekonomická síla této skupiny narůstá.Velký zájem zaznamenal i projekt FOR PETS, nováček mezi veletrhy. V České republice stále roste počet domácích mazlíčků v rodinách a vynaložené prostředky na tyto členy rodiny jsou obrovské.
4.) Jaký je nový směr komunikace (resp. cílová skupina) a vznikla pro letošní rok nějaká nová zajímavá spolupráce?
Jedná se o projekty zaměřené na koncové zákazníky. Je tedy třeba především širokospektrá propagace, aby se informace dostala do každé domácnosti, ke všem dětem a seniorům. To vyžaduje vysoké investice do propagace projektu.Nedílnou součástí akce jsou doprovodné programy, které jsou sice finančně náročné, ale přilákají množství návštěvníků. Ať už jsou to programy pro děti, „Cestovatelský festival“ či přímá účast živých exponátů na veletrhu FOR PETS, kde návštěvníci mohou obdivovat nejen psy, morčata, ale i netopýry.