E-shopy mají oproti tradičním kamenným obchodům své výhody i nevýhody. A podle nich se rozhodujeme, zda si konkrétní zboží pořídit pouhým kliknutím myši, nebo si raději promluvit se zasvěceným prodavačem. Většinou ale převládají klady a e-shopy dnes výrazně dominují i při pořizování sofistikovanějšího zboží a technologií. Například elektrického nářadí.
Kvalitní a nekvalitní elektronický obchod se pozná snadno. V nekvalitním e-shopu je zákazník špatně informován o stavu objednávky, zboží nedorazí včas či vůbec, informací je v e-shopu o zboží jen poskrovnu, dokonce chybí i fotografie, natož technické listy a další informace. Informace o stavu zboží na skladě jsou nepravdivé, inzerované akce a slevy nefungují a podobně. Znalý člověk si přitom může v kvalitně postaveném e-shopu pořídit prakticky jakékoli zboží – až po to technicky nejsložitější. A to levně, rychle a kdykoli. Laik by se měl naopak raději obrátit na kamenný obchod a poradit se na místě, jelikož info-linky elektronických obchodů neposkytují podrobné a odborné informace o zboží, ale nejčastěji pouze informace obchodního charakteru. Na druhou stranu – pokud nemá e-shop info-linku vůbec, měli bychom zbystřit. Jestliže se s námi nechce náš dodavatel vůbec bavit, je to podezřelé.
1. Otevírací doba a čas
E-shopy nikdy nezavírají. Zboží si můžete objednat NON-STOP po celý rok včetně svátků, 24 hodin denně. Dnes je již navíc možné připojit se k internetu téměř všude, čili i z mobilu při cestování a nebo z notebooku na chatě, když zrovna prší a venku to není ono.Ohromnou výhodou je možnost porovnání ceny již vybraného zboží ve více e-shopech pouze ze své židle, respektive od svého počítače. Pro tento účel fungují i různé podpůrné služby (resp. www stránky), kde získáte porovnání cen konkrétních výrobků ve více e-shopech. I za provozem e-shopů však stojí lidé a proto se například na info-linku nedovoláme kdykoli, pouze v inzerované době. Ovšem ani kamenné obchody nemají otevřeno stále. Pokud vyžadujete kontakt s konkrétním člověkem, konzultaci, radu, vždy je to možné jen v určité době. Prostě jsme lidé a nikoli stroje.
Zboží si zákazník nakoupí z pohodlí domova a je mu až domů dopraveno. Na stránku e-shopu je přitom možné umístit o daném výrobku mnoho informací včetně nabídky komponentů a substitutů. V porovnání s kamennými obchody mají e-shopy výrazně menší náklady na provoz, obchodníci nemusí platit prodejní prostory a prodavače.
2. Cena a široká nabídka zboží
Cena je vždy důležitým kritériem, ale nikdy nesmíme zapomenout, že nikoli jediným. Nižší ceny v kombinaci se širokou nabídkou zboží jsou oproti kamenným obchodům ohromnou výhodou e-shopů. V e-shopu lze prakticky nabízet neomezený sortiment. Objem zboží, které může nabízet velký e-shop, by se prakticky nevešel do žádné kamenné prodejny.Na druhou stranu vnímají provozovatelé e-shopů tlak na co nejnižší cenu jako negativní a snaží se proto také odlišit nabídkou služeb a jejich kvalitou. Pouze tlak na co nejnižší ceny proklamované vyhledávači je ve skutečnosti pastí na prodejce i zákazníka. Co nejnižší cena stejného zboží totiž nemusí vůbec znamenat to samé. A pokud se někdo rozhoduje pouze podle čísel, může v blízké budoucnosti narazit. Důležitý je totiž i doplňkový sortiment, záruky a servis a další služby.
V každém případě ale pracovníci dobře zavedeného e-shopu kontrolují denně ceny velkého množství zboží a upravují je právě i s ohledem na konkurenční nabídky. Prostě obchodují.
3. Kombinace e-shopu a kamenné prodejny
Jde o velmi oblíbený způsob podnikání, kdy lze vzájemně kombinovat přednosti obou. V případě osobního odběru v kamenném obchodě může zákazník získat další slevu, přitom si ale zboží přímo na místě osahá a poté až zaplatí – nekupuje zajíce v pytli. Navíc má dodatečně možnost konzultovat svůj výběr s odborníkem, přitom ale pořizuje zboží za cenu v e-shopu, což má podloženo uskutečněnou objednávkou. A rozdíl v těchto cenách může být i značný, obzvláště když reflektujeme konkrétní akční slevu platnou pouze pro e-shop a konkrétní období. Kamenná prodejna též může být nahrazena výdejním místem. Čili není zde možné zboží přímo objednat, ale pouze si jej vyzvedneme, pokud si zboží nechceme nechat poslat domů dodavatelem.Nevýhody nákupu v e-shopu
- Chybějící kontakt se zákazníkem, čehož naopak využívají úzce zaměření a menší obchodníci v kamenných obchodech
- Laik v daném oboru, který si kupuje konkrétní zboží poprvé, vždy raději navštíví kamenný obchod, potřebuje informace, nezná kritéria výběru
- Absence kontaktu se zákazníkem neumožňuje e-shopu efektivně zacílit na emoce, ani ten sebelepší design nenahradí zajímavý rozhovor a obratný přístup chytrého obchodníka
- Nemožnost vyzkoušet si fyzicky zboží, prohlédnout, osahat, porovnat vedle sebe více typů
Co nabízí e-shop s nářadím www.prodejnaradi.eu
Jde o e-shop s širokým sortimentem nářadí pro kutily, řemeslníky i profesionály. Nabízí ruční a elektrické nářadí, příslušenství pro stroje, vrtáky, brusivo, kotevní techniku a spojovací materiál, zahradní nářadí a další železářské zboží. Sortiment zahrnuje zboží více kvalit a cenových hladin, aby si mohl každý řemeslník, kutil i profesionál vybrat.Mezi hlavní sortiment patří spojovací materiál, kotevní technika, brusivo, kartáče, vrtáky, závitořezné nástroje, nářadí pro zedníky, zahradnické pomůcky, elektrické ruční nařadí a další zboží. Z hlavních značek lze uvést například Harbo, IRWIN, Makita, Metabo, Tyrolit.
Zdroj: www.prodejnaradi.eu