V posledních několika měsících se mnohonásobně zvedl zájem o rekreační chaty a chalupy. Mohou za to zejména koronavirová opatření. Češi se totiž nechtějí vzdát tuzemské dovolené a raději se pojistí. Jedná se však o rozumný krok?
Nejen klidné bydlení na okraji společnosti, ale také koupě vlastní rekreační chaty je nyní v kurzu. A poptávka se týká i nemovitostí, které jsou oproti minulosti v horším stavu. Zásadní roli hraje hlavně atraktivita lokality a v mnoha případech také blízkost většího města. Vlastníte podobnou nemovitost? Ať už se chystáte prodat chatku v zahradní kolonii nebo roubenku v horách, právě teď se vám skýtá skvělá šance.
Proč jsou rekreační nemovitosti tak populární?
V posledních letech byl o chaty a chalupy zájem díky cenové dostupnosti. Někteří zájemci se rozhodli je upřednostnit před bytem nebo domem a využít je k trvalému bydlení. To platí zejména pro chaty v dojezdové vzdálenosti od velkých měst.
Během koronavirové pandemie se ale počet zájemců ještě znásobil. Důvod, proč se právě nyní významně zvýšila poptávka po rekreačních nemovitostech, je zřejmý. Češi si nejsou jistí, jestli a kdy, se znovu budou moci vydat k moři či na turistický pobyt do cizích zemí. Dalším důvodem může potom být strach z toho, že se zopakuje celostátní karanténa – v takovém případě je přece lepší trávit čas v přírodě a na čerstvém vzduchu.
Počty zájemců tak budou s nejvyšší pravděpodobností růst i do budoucna – a to navzdory vysokým cenám. Nejistota je totiž jedním z nejpřesvědčivějších argumentů. Češi jsou schopni za rekreační nemovitost utratit i několik milionů korun. Největší zájem je o nemovitosti v horách, chráněných oblastech a chaty v rozptylu do padesáti kilometrů od turisticky zajímavých měst.
Na co při prodeji myslet?
Postup prodeje je stejný jako u bytu nebo domu. Musíte správně nastavit cenu, zdůraznit klady nemovitosti a zveřejnit inzerát na významných realitních serverech, aby mohla zaujmout co nejvíce lidí. S nastavením prodejní ceny i posledním zmíněným bodem vám můžeme pomoct a nemusíte se přitom obracet na realitní kancelář, která by si za své služby vyžádala nemalou provizi. Stačí, když využijete Realitní Samoobsluhu – ta vám umožní vaši nemovitost zveřejnit na více než 50 známých realitních serverech. Budete prodávat sami, ale s veškerými benefity realitky.
Tím ale vaše snaha nekončí. Než inzerát zveřejníte, musíte ho důkladně připravit. Vaše nabídka musí být dostatečně atraktivní. Uveďte, proč je výhodná a podpořte své sdělení kvalitními fotografiemi. Musíte v zájemci vyvolat pozitivní pocit a chuť spatřit nemovitost na vlastní oči – ideálně co nejdříve.
Inzerát by neměl být zbytečně zdlouhavý, mluvte k věci a nezapomeňte upozornit na to, co nabízí samotná lokalita. Co se v blízkosti chaty dá podniknout? Procházky do lesa, cyklistické výlety či návštěva zajímavé památky? A je možné na pozemku přímo parkovat, nebo se parkování nachází několik metrů od něj? Nesnažte se však zakrývat nedostatky, pokud nemovitost nějaké má, pouze pozvedněte to, v čem je výjimečná.