Český červený kříž společně s Vlnou pomoci dnes spustili online rozcestník, kde se můžete jednoduše a organizovaně zapojit do smysluplné pomoci na místech zasažených povodní. Na interaktivní mapě najdete přehled aktuálních míst, kde je pomoc dobrovolníků žádána. Vyrazíte tak opravdu na místo, kde je vaší konkrétní pomoci zapotřebí, a kde nebudete spíše překážet a zhoršovat situaci.
Dobrovolníků je samozřejmě nyní třeba všude a za každého jsou lidé v postižených oblastech vděční. Je třeba odklízet trosky, distribuovat humanitární pomoc, uklízet, ale i poskytovat lidem psychickou podporu a odbornou pomoc. Hodí se rozhodně každý, ale ne všichni na jednom místě. Hlásit se proto můžete přímo ZDE, načež se dozvíte, kde je nabídka vaší konkrétní pomoci nejvíce zapotřebí. Stačí se pak už jen dopravit na místo určení.
Vlna pomoci hrála svou roli již při pandemii a především také při organizaci dobrovolníků v rámci uprchlické krize před dvěma lety. Během několika týdnů registrovala v Praze téměř 12 000 dobrovolníků, kteří odpracovali od března do června zhruba 180 000 hodin, což je více jak 20 let dobrovolnické nonstop práce jednoho člověka.
Vydatné dešťové srážky posledních týdnů způsobily na mnoha místech ČR vylití vodních toků z koryt a došlo k masivním škodám. Při takovém rozsahu škod je skutečně třeba akutní pomoci dobrovolníků. A právě proto dnes spustil Český červený kříž společně s Vlnou pomoci online rozcestník, kde se můžete jednoduše zapojit. Interaktivní mapa nabízí přehled aktuálních míst, kde je pomoc dobrovolníků žádána a urychluje tak koordinaci a zjednodušuje samotnou pomoc tam, kde je aktuálně třeba.
“Naše země opět čelí katastrofě. Právě teď potřebujeme lidi, kteří jsou ochotni věnovat svůj čas a své síly těm, kterým teď nemá kdo pomoci. V minulosti se vždycky našli a já je prosím, aby rozšířili naše řady i teď, za povodní. Věřím, že přijdou,” vyzývá veřejnost prezident ČČK Marek Jukl.
Dobrou zprávou je, že zájem z řad veřejnosti je v období krize v Česku enormní. Při tak velkém zájmu a rozsahu koordinace je však nezbytné dobrovolníky koncentrovat v jednom online systému, kde si každý může rovnou vybrat, kde, kdy a na jak dlouho může pomoci. Zásadně to pak usnadňuje práci koordinátorům.
Na webových stránkách Vlny pomoci jsou nabídky neustále aktualizovány podle požadavků postižených míst. A pokud zájemci nenajdou ihned vhodný způsob a místo zapojení, koordinátoři doporučují se vrátit na web s odstupem několika hodin či dní. Situace se v místech katastrofy neustále mění.
O projektu:
Vlna pomoci je nezisková iniciativa, která digitalizuje dobrovolnictví a propojuje neziskové organizace s dobrovolníky. Projekt spojuje komerční společnosti, neziskové organizace a filantropy, kteří přináší do neziskového sektoru moderní systémy a technologie, jež organizacím a dobrovolníkům dlouhodobě chybí. Díky projektu získávají organizace all-in-one aplikaci OnSinch, kterou v komerčním sektoru využívá více než 100?000 uživatelů po celé Evropě. Aplikace ušetří až 90?% času a nákladů na koordinaci a řeší vše od registrace, plánování a správy databáze, přes komunikaci a organizaci pomocníků na místě, až k finálním reportům a hodnocení.