Práce z domova, neboli home office, dnes představuje atraktivní benefit nebo také v některých odvětví očekávaný standard. Ať už máte svou pracovnu, nebo rádi vyřizujete emaily z postele, práce z domova má svá pravidla, například si žádá poměrně přísný režim a sebedisciplínu, jinak hrozí, že se rozprostře do celého dne. Pokud nemáte stanovené jasné hranice mezi prací a péči o domácnost či rodinu, zaděláváte se na problém v oblasti duševní hygieny. Jednou z důležitých věcí, je mít pro práci vyhraněné místo.
Ve většině případů je k práci z domova zapotřebí počítač. Důležité je tedy jeho umístění. Pracovní deska by měla být dostatečně velká, aby se na ni vešel monitor s myší a klávesnicí, popř. celý laptop. Správný stůl je důležitý stejně jako správná židle. Při výběru myslete hlavně na své pohodlí a zdraví.
Pro udržení pořádku zvolte vhodný nábytek. Skříňky, šuplíky nebo poličky pomohou při organizaci dokumentů a kancelářských potřeb. Přečtěte si podrobný návod, jak si zařídit domácí pracovnu a zorganizovat home office.
Nesmí chybět další kancelářské potřeby, jako je vhodné osvětlení, nástěnka nebo různé stojany na tužky.
Nezapomeňte na dekorace, které vám pracovní místo zpříjemní. Ať už jsou to rodinné fotografie nebo rostliny, které zútulní a zpříjemní váš pracovní prostor.
Zdroj: ČESKÉSTAVBY.cz, shutterstock.com