Jarní veletrhy přitahují Zobrazit fotky zobrazit 5 fotek

Společnost ABF je lídrem na poli veletržní správy a výstavnictví. Plány pro letošní rok, zajímavosti, novinky či číselné informace přináší v krátkém rozhovoru paní Mária Wohlrabová, ředitelka obchodního týmu.

1.) Kolik vystavovatelů se minulý rok jarních veletrhů zúčastnilo a kolik jich máte v současnosti?
V roce 2010 se veletrhů, které však byly koncepčně odlišné, účastnilo 430 vystavovatelů na ploše 10.029 m2. Důležité je zmínit, že původně byly veletrhy FOR GARDEN a FOR HABITAT součástí veletrhů z bloku cíleného na rodinu a cestování FOR FAMILY, které jsou dnes oddělené a samostatně pořádané, což zajistí maximální zacílenost a individuální přístup.
Veletrhy o bydlení se vyčlenily v samostatný projekt s odbornějším zaměřením a vytvořily soubor veletrhů pro bydlení, veřejné prostory a zeleň, který je jednotně nazván FOR HABITAT. FOR HABITAT, z něhož se samostatně vyčlenil nábytek - FOR FURNITURE a odborný veletrh zaměřený na vybavení veřejných prostot FOR OFFICE, FOR GARDEN, doplněný o odbornou část pro veřejnou a městkou zeleň FOR GREENERY.
Díky profesionalizaci projektu a rozšíření ze soukromého bydlení i na veřejné prostory a prostranství, mají vystavovatelé větší zájem:
  • Souboru se aktuálně účastní 515 vystavovatelů na ploše 12.500m2
  • Nárůst vystavovatelů o 19%, plocha 24%. Kvalitnější vystavovatelé, větší expozice.
  • Další novinou pro letošní rok je vyloučení přímého prodeje na veletrhu.
2.) Jaká je cílová skupina bloku FOR HABITAT, kdo je typický návštěvník veletrhu?
V roce 2010 byly veletrhy zaměřeny primárně na koncové zákazníky – stavebníky a domácnosti. V roce 2011 se zvyšuje profesionalita a odbornost, snažíme se oslovit nejen koncového zákazníka, ale i architekty, developery, projektanty, obchodníky. Stále však největší % návštěvníků tvoří zákazník, který si staví či vybavuje byt, rekonstruuje, nebo tvoří zahradu.
Foto: ABF
Foto: ABF
Foto: ABF
Foto: ABF
3.) V jaké sekci cítíte největší nárůst?
V části FOR GARDEN, který je ojedinělým projekt v ČR. Nárůst je především díky tomu, lidé stále více vynakládají vyšší investice do svých zahrad, a to nejen zahradnímu nábytku, ale i drobným stavbám na zahradě, kvalitním dřevinám a rostlinám. Viz přednáška od kanadského designéra – domácí resort, téma budoucnosti.

4.) Jaký je nový směr komunikace resp. cílová skupina a vznikla pro letošní rok nějaká nová zajímavá spolupráce?
Veletrhy mají díky tradici dlouhodobou podporu nejrůznější subjektů z veřejné správy, pro letošní rok bych ale ráda vyzdvihla spolupráci s Asociací českých nábytkářů, která je zároveň spoluorganizátorem – zaručuje profesionalitu a účast přímých výrobců. Novým směrem komunikace je určitě náš zájem o kvalitního a náročného návštěvníka, který je připravený investovat do bydlení. Samozřejmě nás těší návštěva všech.

5.) Jakou očekáváte pro letošek návštěvnost?
V roce 2010 bylo 40.000 platících návštěvníků na společném projektu FOR FAMILY. Nyní i především díky vyšší specializaci návštěvníka (klient mající zájem o bydlení, vybavení, zahradu a design) očekáváme více jak 20 až 30.000 návštěvníků.
Foto: ABF
Foto: ABF
Foto: ABF
Foto: ABF